فعالیت‌های قرآنی؛ محور اصلی برنامه‌های کانون مساجد البرز
کد خبر: 4153798
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد البرز بیان کرد:

فعالیت‌های قرآنی؛ محور اصلی برنامه‌های کانون مساجد البرز

حجت‌الاسلام کاظم شکری با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی همیشه محور اصلی برنامه‌های کانون‌های مساجد استان البرز است، گفت: در حال حاضر از بین 400 کانون مسجد، 110 کانون اقدام به راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی کرده‌اند.

حجت الاسلام کاظم شکری مدیر ستاد کانون های مساجد البرز

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی همیشه محور اصلی برنامه‌های کانون‌های مساجد است، اظهار کرد: هر یک از کانون‌های مساجد استان برای تبدیل شدن به تحقق تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی سهیم هستند.

وی با اشاره به اهمیت برپایی برنامه‌های ارزشمند و خلاقانه در قالب فعالیت قرآنی گفت: کانون‌های مساجد همواره و در طول سال اهتمامی ویژه نسبت به برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف قرآنی برای سنین مختلف دارند.

این مسئول توضیح داد: از بین 400 کانون فعال استان در حال حاضر 110 کانون فرهنگی هنری مساجد اقدام به راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی کرده‌اند که مهم‌ترین هدفشان ترویج سبک زندگی قرآنی و هم‌افزایی ظرفیت‌های قرآنی برای ترویج معارف قرآنی است.

شکری شبکه‌سازی منسجم هدفمند با رویکرد قرآن کریم را از جمله اهداف دیگر راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی مساجد عنوان کرد و گفت: در قالب اجرای این طرح برپایی نشست‌های تفسیر و تدبر، برپایی محافل انس با قرآن، اجرای طرح‌های تخصصی قرآنی در قالب مسابقه‌های قرآنی، شناسایی و تربیت و پرورش استعدادهای قرآنی از نونهالی تا سنین بالا دنبال می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد البرز در پایان یادآور شد: برپایی جشنواره قرآنی مدهامتان هم بخشی از اهداف تبیینی اجرای طرح هر کانون فرهنگی هنری مسجد یک پایگاه قرآنی است.

انتهای پیام
captcha