خانه تاریخی آیت‌الله طالقانی وضعیت خوبی ندارد
کد خبر: 4153719
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
رحیم خاکی:

خانه تاریخی آیت‌الله طالقانی وضعیت خوبی ندارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز با تأکید بر اینکه احیا و مرمت خانه آیت‌الله طالقانی ضروری است، گفت: این خانه تاریخی وضعیت خوبی ندارد.

رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرزرحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به آخرین وضعیت خانه تاریخی آیت‌الله طالقانی اظهار کرد: این خانه نیاز به مرمت دارد و خانواده آیت‌الله طالقانی در این خصوص همکاری لازم را با میراث فرهنگی دارند.

وی افزود: تیم مدیریت فنی میراث فرهنگی به همراه تعدادی مرمت‌کار از این خانه بازدید کرده و بعد از این بازدید شرح خدماتی برای مرمت این خانه تاریخی تنظیم شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز با تأکید بر اینکه در بودجه امسال اعتباری برای مرمت این خانه درنظر گرفته می‌شود، گفت: بخش‌هایی از این خانه نیازمند مرمت اضطراری و فوری است و برای این کار 150 میلیون تومان تخصیص داده می‌شود.

خاکی با بیان اینکه احیا و مرمت خانه آیت‌الله طالقانی ضروری است، اضافه کرد: این خانه تاریخی وضعیت خوبی ندارد ولی با توجه به همکاری حداکثری متولیان این خانه به‌زودی اتفاقات خوبی می‎افتد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز با بیان اینکه مسیر این خانه در عملیات گازکشی آسیب‌ دیده و بناست با تعامل شرکت گاز، مسیر سنگ‌فرشی که به این بنا منتهی می‌شود به شرایط قبل برگردد و احیا شود، اظهار کرد: خانه‌ای در کنار خانه آیت‌الله طالقانی قرار دارد که مالک آن برای تملک آن موافقت کرده و طرح واگذاری آن تهیه شده و به‌زودی در لیست تملک قرار می‌گیرد.

وی گفت: در بخش پایینی خانه آیت‌الله طالقانی یک حمام تاریخی قرار دارد که در تلاش هستیم آن را احیا کنیم تا به یکی از جاذبه‌های گردشگری این روستا تبدیل شود.

انتهای پیام
captcha