کتاب «نقش زنان البرزی در دوران دفاع مقدس» تدوین می‌شود
کد خبر: 4152849
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

کتاب «نقش زنان البرزی در دوران دفاع مقدس» تدوین می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز با اشاره به نقش تأثیرگذار بانوان در دوران دفاع مقدس گفت: با همکاری سازمان امور زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، کتاب نقش زنان البرزی در دوران دفاع مقدس تدوین خواهد شد.

کتاب «نقش زنان البرزی در دوران دفاع مقدس» تدوین می‌شود

به گزارش ایکنا از البرز، سردار سرتیپ دوم پاسدار ابوالفضل اسلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، امروز، 14 تیرماه در مراسم کشوری تجلیل از پیشکسوتان زن در دفاع مقدس که در سالن همایش شهید یدالله غفورزاده هیئت انصارالامام(ره) رزمندگان استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: این مراسم برای اولین بار توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه نقش زنان ایرانی در دوران دفاع مقدس و پشت جبهه‌ها مقتدرانه حضور داشتند تا پشتیبانی برای فرزندان، همسران و برادرانشان باشند، افزود: این از خودگذشتگی و ایثار باید برای نسل آینده زنده بماند تا بدانند پیروزی‌های به‌دست آمده در جبهه‌های نبرد به‌دلیل حمایت‌های همیشگی زنان بوده است.

این مسئول بیان کرد: شاید اگر این حضور حمایتگرانه بانوان مجاهد در پشت جبهه‌ها نبود رزمندگان با اطمینان خاطر نمی‌توانستند در جبهه‌های نبرد حضور یابند و پیروزی‌ها را به‌دست بیاورند. هرچند نقش مردان در زمان هشت ساله دفاع مقدس، قابل انکار نيست و در اين رابطه سهم زياد و مؤثری دارند و خون خود را فدای مملكت اسلامی كردند، وليكن زنان و مادران نيز در اين مورد اگر نقشی بيشتر از مردان نداشته‌اند، كمتر هم نبوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با بیان اینکه امروز هم حفظ و نگهداری انقلاب اسلامی یکی از مهمترین وظایفی است که بر دوش نسل جوان گذاشته شده و در این مسیر زنان نقش بسیار تأثیرگذاری دارند، گفت: زنان در این برهه که همه دشمنان برای نابودی کانون خانواده ایرانی دست به تلاش برده‌اند وظیفه بسیار سنگینی بر دوش دارند و علاوه بر حفظ و پایداری خانواده وظیفه سنگین تربیت جوان انقلابی عهده‌دار هستند.

وی بیان کرد: امروز زنان می‌توانند با توکل و عزمی راسخ نسلی را تربیت کنند که در میان همه هجمه‌های دشمنان ثابت‌قدم بوده و در راه حفظ آرمان‌های اسلام ناب محمدی از هیچ کوششی دریغ نکند.

یادآور می‌شود، در استان البرز حدود چهار هزار زن پیشکسوت دوران دفاع مقدس وجود دارد که در این برنامه 200 نفر از بانوان شرکت داشتند.

انتهای پیام
captcha