نقش بانوان در دفاع از حریم ولایت بی‌بدیل است
کد خبر: 4152292
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱

نقش بانوان در دفاع از حریم ولایت بی‌بدیل است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: نقش بانوان در دفاع از حریم ولایت بی‌بدیل است، چراکه وظیفه تبیینی، تربیتی و روشنگری در این زمینه بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، امروز 12 تیر در همایش «بانوان، پیشگامان مدافع ولایت» که در کانون جوانان بسیج ارومیه با حضور حداکثری اقشار مختلف مردم برگزار شد، گفت: بانوان در دفاع از حریم ولایت نقش بی‌بدیلی دارند، چراکه می‌توانند به صورت همزمان در زمینه تبیین و روشنگری گام بردارند.

وی با بیان اینکه مادران در جامعه ما می‌توانند روحیه ولایتمداری را به نسل جدید کشورمان انتقال دهند، ادامه داد: مادران دوشادوش اولیای مدارس می‌توانند اهمیت ولایت فقیه و ضرورت وجود این جایگاه را در نظام اسلامی برای نسل جدید کشورمان تبیین کنند.

وی با بیان اینکه برکسی پوشیده نیست عرب جاهلیت قبل از ظهور اسلام برای زنان شان و منزلتی قائل نبوده و از نظر آن‌ها فرزند دختر مایه ذلت و خواری بود، خاطرنشان کرد: در تاریخ ثبت شده است، مدت‌های طولانی، زن به عنوان ماترک میت تقسیم می‌شد، ولی پیامبر اکرم(ص) خط بطلانی بر این افکار پوسیده کشید و ملاک ارزشمندی را تقوا قرار داد.

نماینده، ولی‌فقیه در آذربایجان غربی ضمن اشاره به اینکه دین مبین اسلام به زن شخصیت و آزادی داد و برای بانوان نقش‌های اجتماعی تعریف کرده است، گفت: جایگاه زنان در صدر اسلام برای حمایت از پیامبر اسلام (ص) بر کسی پوشیده نیست، نخستین شخصی که به پیامبر اکرم(ص) ایمان آورد، حضرت خدیجه( س) بود.

امام جمعه ارومیه در ادامه به نقش بانوان در حمایت از حریم امامت و ولایت اشاره کرد، گفت: حمایت وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا (س) از حضرت امیرالمومنین علی(ع)، جانفشانی بانوان در عرصه‌های مختلف کربلا و حمایت از اهل بیت(ع) نمونه‌های مهمی از نقش بانوان در حمایت از حریم ولایت به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بانوان در طول تاریخ اسلام نقش بسیار ارزنده و روشنی را ایفا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در واقعه غدیرخم نیز این موضوع توسط مورخان ثبت شده است، که بسیاری از بانوان راویان واقعه غدیر بودند و در انعکاس این رویداد مهم در جامعه نقش مهمی ایفا کردند.

انتهای پیام
captcha