تعلیم قرآن در اوقات فراغت فرزندان را از یاد نبریم
کد خبر: 4149781
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳
امام جمعه اهل سنت اسدیه:

تعلیم قرآن در اوقات فراغت فرزندان را از یاد نبریم

مولوی سیداحمد عبداللهی بر همکاری همه اقشار جامعه برای برنامه‌ریزی اوقات فراغت فرزندان تأکید کرد و گفت: امامان مساجد، فرهنگیان، مبلغان و همه افراد به فکر باشند که تعطیلات فرزندان به بطالت نگذرد؛ باید در این ایام آموزش قرآن را جدی بگیریم و به آن اهتمام ورزیم.

مولوی سید احمد عبداللهی، امام جمعه اهل سنت اسدیهمولوی سیداحمد عبداللهی، امام جمعه اهل سنت اسدیه در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با تأکید بر استفاده بهینه و برنامه‌ریزی درست برای اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: تعلیم قرآن و اهتمام به یادگیری آن از حقوق فرزندان بر عهده والدین است. ضرورت دارد که فرزندان در تمام طول سال حداقل یک ساعت را در روز به فراگیری قرآن بپردازند.

وی با تأکید بر اینکه لازم است اوقات فراغت فرزندان را غنیمت بدانیم و برای تمام سال آنان برنامه‌ریزی کنیم، افزود: جامعه ما باید قرآنی باشد و شک نکنید خانواده‌ای که اهل قرآن است در ضمانت الله قرار دارد. خداوند گناهان آنان را معاف کرده و به زندگیشان برکت می‌دهد و نسل آن‌ها را هدایت می‌کند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه بیان کرد: افراد انگشت‌شماری هستند که فرزندان خود را به حوزه‌های علمیه و مؤسسات حفظ قرآن می‌فرستند؛ درست است که همه مردم نمی‌توانند در این مسیر قرار گیرند، اما حداقل روخوانی و آشنایی سطحی با قرآن و تلاوت چند آیه در روز به ما آرامش می‌دهد.

عبداللهی با بیان اینکه ضرورت تربیت و تعلیم فرزند از کودکی، به دلیل نهادینه شدن عظمت الله در وجود اوست، تصریح کرد: تولد فرزند و اذان دادن در گوش آن، تعلیم کلمه توحید به‌عنوان اولین کلمه به فرزند و دستور به نماز در هفت سالگی و انتخاب همسر مناسب از جمله مصادیق تربیت فرزند است.

وی گفت: لازم است زشتی مسائل قبیح را از کودکی به فرزندان بفهمانیم؛ باید کودکان را به راستی و صداقت عادت داده و احکام دین را به آنان یاد بدهیم و در خانه به خصوص در اوقات فراغت کودکان، تلاوت قرآن را در پیش گیریم.

امام جمعه اهل سنت اسدیه با تأکید بر بیان داستان‌های بزرگان دین به زبان کودکانه برای فرزندان خردسال ادامه داد: عدم توجه به تعلیم و تربیت فرزندان تبعات سختی را به دنبال خواهد داشت، چراکه اگر فرزندان از کودکی تربیت نشوند در بزرگسالی والدین را اطاعت نمی‌کنند و در نتیجه هزاران گرفتاری در خانواده ایجاد می‌شود.

عبداللهی بر همکاری همه اقشار جامعه برای برنامه‌ریزی اوقات فراغت فرزندان تأکید کرد و گفت: امامان مساجد، فرهنگیان، مبلغان و همه افراد به فکر باشند که تعطیلات فرزندان به بطالت نگذرد؛ باید در این ایام آموزش قرآن را جدی بگیریم و به آن اهتمام ورزیم.

انتهای پیام
captcha