راه‌اندازی کارگروه رسیدگی به امور مالیاتی مؤسسات فرهنگی یزد
کد خبر: 4148999
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰

راه‌اندازی کارگروه رسیدگی به امور مالیاتی مؤسسات فرهنگی یزد

سرپرست اداره‌ کل مالیاتی یزد از تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به مؤسسات فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: در قانون بودجه امسال ظرفیت خوبی برای هزینه‌کرد مؤدیان مالیاتی در زمینه تولیدات فرهنگی و هنری دیده شده است.

دیدار احسان عابدی مدیرکل ارشاد یزد با رضا نجف‌زاده سرپرست مالیاتیبه گزارش ایکنا از یزد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، 29 خرداد در دیدار با رضا نجف‌زاده، سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان یزد، گفت: همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های دولتی به‌ویژه امور مالیاتی و فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند تأثیر بسزایی در تعالی و توسعه فرهنگ استان داشته باشد.

وی ادامه داد: مؤسسات فرهنگی و هنری، مجموعه‌های مردمی فعال و بازوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند که در عرصه‌های مختلف در سطح استان به فعالیت مشغول هستند و عمدتاً درآمدزایی ندارند، لذا تقاضای ما این است که با نگاه ویژه و همدلانه‌ای نسبت به اخذ مالیات و اعمال تخفیفات قانونی به آنها اقدام شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان یزد افزود: مالیات از جمله مواردی است که منجر به ایجاد دغدغه در این قبیل مؤسسات شده که نیاز است برای رفع این مشغله تعامل به عمل آید.

رضا نجف‌زاده، سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان یزد نیز به ضوابط قانونی مالیات و شرایط کمک به حوزه فرهنگی اشاره کرد و در خصوص پیگیری این موضوع قول مساعد داد.

وی همچنین از تشکیل گروه ویژه رسیدگی به مؤسسات فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ ظرفیت خوبی برای هزینه‌کرد مؤدیان مالیاتی در زمینه تولیدات فرهنگی و هنری به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی دیده شده که می‌تواند اتفاقات بزرگی در حوزه فرهنگ و هنر در استان رقم بزند.

انتهای پیام
captcha