فرهنگ مصرف درست آب را بین دانش‌آموزان نهادینه کنیم
کد خبر: 4148610
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
رئیس جهاددانشگاهی البرز:

فرهنگ مصرف درست آب را بین دانش‌آموزان نهادینه کنیم

احمدرضا فیروزی گفت: با نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف بهینه آب در بین دانش‌آموزان، شاهد مدیریت بهتر منابع موجود و حفظ این ثروت ارزشمند و خدادادی در سال‌های آتی خواهیم بود.

احمدرضا فیروزی رئیس جهاددانشگاهی البرز

به گزارش ایکنا از البرز، احمدرضا فیروزی، رئیس جهاددانشگاهی البرز، امروز، ۲۸ خردادماه در مراسم اختتامیه طرح داناب که در هشتگرد برگزار شد با اشاره به اینکه دانش‌آموزان بهترین سفیران فرهنگی آب هستند، اظهار کرد: با نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف بهینه آب در بین آینده‌سازان کشور، شاهد مدیریت بهتر منابع موجود و حفظ این ثروت ارزشمند و خدادادی در سال‌های آتی خواهیم بود.

وی ضمن تقدیر از همه عوامل اجرای طرح داناب گفت: امسال این طرح مقداری دیرتر از زمان پیش‌بینی شده آغاز و در شرایط برگزاری امتحانات خردادماه اجرایی شد که امیدواریم در سال تحصیلی جدید با برنامه‌ریزی دقیق‌تر زمان بیشتری برای اجرای این طرح اختصاص یابد.

این مسئول ادامه داد: طبق گزارش سازمان ملل اگر میزان مصرف منابع آبی تجدیدپذیر در هر کشور حدود ۴۰ درصد باشد قابل قبول است ولی اگر از این میزان بیشتر باشد، آن کشور دچار بحران و تنش آبی است. متأسفانه میزان مصرف منابع آب‌های تجدیدپذیر در کشور ما به حدود ۸۰ درصد رسیده است که این زنگ خطری جدی به‌شمار می‌آید.

رئیس جهاددانشگاهی البرز با بیان اینکه امیدواریم با همت مسئولان و همکاری مردم بتوانیم از میزان آب موجود به بهینه‌ترین شکل استفاده کنیم، گفت: در گذشته علی‌رغم امکانات و منابع محدود، مصرف آب با مدیریت بهتری صورت می‌گرفت و حتی در استان‌هایی مثل یزد که با منابع محدود آبی مواجه بودند هم شرایط کشاورزی با استفاده از احداث قنات فراهم شده بود. 

انتهای پیام
captcha