پیروزی حزب ضد اسلامی در انتخابات محلی در آلمان
کد خبر: 4147938
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶

پیروزی حزب ضد اسلامی در انتخابات محلی در آلمان

حزب افراطی «آلترناتیو برای آلمان» که به عنوان حزبی مخالف مهاجران و اسلام شناخته می‌شود، در انتخابات محلی موفق به کسب رتبه دوم شد.

به  گزارش ایکنا به نقل از وبگاه تی آر تی عربی، حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان (AfD) در انتخابات محلی در ایالت‌های زاکسن و براندنبورگ در همسایگی برلین، پایتخت آلمان، موفق به کسب پیروزی شد.

این درحالی است که یک نظرسنجی جدید نشان داد حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان در رتبه دوم این کشور قرار دارد.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط موسسه فرصت وابسته به تلویزیون RTL آلمان که در آن 2500 نفر شرکت کردند، حزب AfD  با 19 درصد دومین حزب بزرگ آلمان است.

این نظرسنجی فاش کرد که احزاب اصلی اتحادیه سوسیال مسیحی (CDU-CSU) 29  درصد، حزب سوسیال دموکرات (SPD) که دولت ائتلافی را تشکیل می‌دهد، 18 درصد، حزب سبز 14 درصد، حزب دموکرات آزاد (FDP) 7 درصد و حزب چپ مخالف 4 درصد آراء شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی را به دست آورده‌اند.

به گزارش رسانه‌های آلمانی، حزب آلترناتیو برای آلمان خصومت خود را با اسلام پنهان نمی‌کند و همواره از مسائل پناهندگی برای برانگیختن ترس از مسلمانان و مهاجران در بین شهروندان آلمانی استفاده کرده است.

این حزب خواستار ممنوعیت اذان و جلوگیری از کمک مالی خارجی برای ساخت مساجد در آلمان است و آن را نمادی از سلطه اسلامی می‌داند و همچنین خواستار ممنوعیت حجاب است.

حزب آلترناتیو برای آلمان خواستار برقراری مجدد کنترل‌های مرزی در اتحادیه اروپا و بستن مرزهای خارجی اتحادیه به روی پناهجویان است.

در دسامبر گذشته، اولاف شولز، صدراعظم آلمان از حزب آلترناتیو برای آلمان و ارتباط آن با جنبش‌های راست افراطی انتقاد کرد.

این انتقاد پس از حضور یکی از نمایندگان سابق مجلس وابسته به این حزب در میان لیست متهمان تلاش برای کودتا در کشور مطرح شد.

انتهای پیام
captcha