دوستان نادان چگونه با برنامه امیدزدایی دشمن همسو می‌شوند + صوت
کد خبر: 4147778
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱
جمالی نوبندگانی پاسخ می‌دهد:

دوستان نادان چگونه با برنامه امیدزدایی دشمن همسو می‌شوند + صوت

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اعلام صریح دشمن درباره اعمال فشار با هدف قرار دادن مردم در مقابل نظام و امیدزدایی از جامعه گفت: دوستان نادان در داخل به این توطئه دشمنان کمک می‌کنند به ویژه در هنگامه رقابت‌های سیاسی برای کسب رأی و رسیدن به صندلی قدرت، تمام اقدامات دولت‌ها و مجالس قبلی را زیر سؤال برده و سیاه‌نمایی می‌کنند.

محمدجواد جمالی نوبندگانی، کارشناس مسائل سیاسی

محمدجواد جمالی نوبندگانی، کارشناس مسائل سیاسی و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره ابزارهای عینی و واقعی برای تقویت امید در جامعه و مقابله با اقدامات دشمن در راستای امیدزدایی در مردم گفت: تمام فشارهایی که دشمن؛ اعم از فشارهای اقتصادی، تحریم، فشارهای نظامی، فشارهای تبلیغاتی و سیاسی از ابتدای انقلاب وارد کرده برای زدودن امید مردم نسبت به انقلاب و کارآمدی حکومت دینی بوده و خود آنها هم ابایی از گفتن این مطلب نداشتند که با این هدف به اعمال فشار به ایران می‌پردازند و حتی آمریکایی‌ها خیلی وقت‌ها رسما اعلام کردند که هدف تحریم‌های هوشمند، حداکثری و همه‌جانبه این است که ملت ایران برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی تحت فشار قرار بگیرد و این فشار اقتصادی را با یک پیوست جنگ روانی انجام می‌دادند تا مردم به لحاظ ذهنی و روانی دچار فروپاشی شوند تا به زعم آنها زمینه اعتراض و شورش مردم علیه نظام فراهم‌تر شود. 

وی افزود: در این میان متأسفانه دوستان نادانی هم در داخل به این برنامه و توطئه دشمنان کمک کردند و این دوستان در همه جریان‌های سیاسی هم حضور دارند. اینها کسانی هستند که به ویژه در هنگامه انتخابات و رقابت‌های سیاسی برای کسب رأی و رسیدن به صندلی قدرت، تمام اقدامات دولت‌ها و مجالس قبلی را زیر سؤال برده و سیاه‌نمایی می‌کنند و خوراک و محتوای مناسب را برای امیدزدایی در اختیار دشمن می‌گذارند. 


بیشتر بخوانید:


جمالی نوبندگانی اظهار کرد: این افراد تا وقتی خودشان در مسند کار هستند دائم از اقدامات مثبت خود و شرایط رو به پیشرفت سخن می‌گویند اما وقتی خارج از گود هستند و می‌خواهند رقابت کنند، مدعی هستند که دیگران هیچ کاری نکرده‌اند. 

نقش دوستان نادان در زدودن امید مردم

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: مشکل دیگر داخلی که باعث از بین رفتن امید مردم می‌شود، حرف‌های نسنجیده برخی شخصیت‌های سیاسی است که با وجود سابقه طولانی در فعالیت‌های مدیریتی و سیاسی گاهی اوقات سخنانی را مطرح می‌کنند که سوژه مناسبی را برای دشمن فراهم می‌کند و به سوء استفاده تبلیغاتی علیه کشور و نظام در سطح جهانی می‌انجامد. لذا یکی از مشکلات ما در کنار دشمنان، دوستان نادانی است که به راحتی دستاوردهای نظام را تنها به خاطر رقابت‌های سیاسی و جناحی انکار کرده و زیر سؤال می‌برند و تأثیر این اقدام در تضعیف امید مردم بسیار بیشتر از برنامه‌های تبلیغی دشمنان است. 

وی تأکید کرد: ما در داخل به اصول اخلاقی رقابت سیاسی پایبند نیستیم و بعضا افراد و شخصیت‌ها به خاطر اختلاف نظر و مشکل داشتن با مسئول یک نهاد و دستگاه، کلیت عملکرد آن نهاد و دستگاه را تخریب می‌کنند و بغض و کینه شخصی خود را به جامعه تسری می‌دهند و جامعه را به آن نهاد بدبین می‌کنند و دشمن هم با بهره‌برداری از این رفتارها، دست به اقدامات بیشتری می‌زند و حتی اقدامات مثبت را به شکل منفی و تحریف‌شده تبلیغ و بازنمایی می‌کند و ما را در وضعیت انفعالی و تدافعی قرار می‌دهد در حالی که جمهوری اسلامی در ادوار دولت‌های مختلف اقدامات مثبت زیادی در حوزه بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، سیاست خارجی و ... انجام داده است.

عملکرد دولت در سیاست خارجی؛ مظهر امیدآفرینی

جمالی نوبندگانی با اشاره به اقدامات امیدآفرین دولت در حوزه سیاست خارجی گفت: از جمله این اقدامات گسترش ارتباط با همسایگان، کشورهای اسلامی و دولت‌های همسو در سایر نقاط جهان است. تحول در رابطه با عربستان و حل اختلافات با این کشور اتفاق بسیار خوبی است. همچنین توسعه ارتباط با شرق اقدام مثبتی برای دور زدن تحریم‌ها است، اما علاوه بر تحلیل‌ها و خبرسازی‌های مغرضانه‌های رسانه‌های معاند، برخی در داخل تنها به خاطر رقابت‌های ناسالم سیاسی، این دستاوردها و موفقیت‌ها را زیر سؤال برده و خواسته یا ناخواسته با دشمن همراهی می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: مسئله دیگری که باید در خصوص امیدآفرینی به آن توجه کرد، تبیین واقعیت‌ها و مشکلات جهانی برای مردم است. برخی مردم کشور تصور می‌کنند مردم اروپا و آمریکا مشکلات خاصی ندارند و در رفاه بسیار بالا زندگی می‌کنند و مدیریت اجرایی با اشکالی مواجه نیست، در حالی که در همین چند وقت اخیر شاهد هستیم در کانادا چند هفته است که هکتارها جنگل در حال سوختن است و در خاموش کردن این آتش‌سوزی موفق نبوده‌اند، اما اگر همین اتفاق در ایران بیفتد، غوغا و سر و صدای بسیار گسترده‌ای اتفاق می‌افتد و از نماینده مجلس گرفته تا رسانه‌ها و جریان‌های رقیب با رویکرد پوپولیستی شروع به انتقاد می‌کنند و یک مشکل در حوزه خاص را به کلیت مدیریت کشور نسبت می‌دهند. 

همراه کردن امید با تدبیر

وی یادآور شد: اینها به معنای عدم نقد و اعتراض نیست؛ قبول دارم مشکلات اجرایی در کشور ما وجود دارد که بخشی از آنها به خاطر بی‌تدبیری و برخی هم به واسطه عدم شایسته‌سالاری است، اما این طور نیست که این مشکلات فقط مختص کشور ما باشد، بلکه حتی در پیشرفته‌ترین کشورها که مانند ایران با مشکل تحریم نیز مواجه نیستند، دیده می‌شود و لذا طرح مشکلات و بیان نقدها نباید به گونه‌ای باشد که امید به آینده را در جامعه تضعیف کرده یا نابود سازد و این مستلزم اخلاق‌مداری و رعایت انصاف در بیان نقدها و مشکلات از سوی رسانه‌ها و نخبگان و فعالان سیاسی است.   

کد

جمالی نوبندگانی مهمترین راه را برای امیدآفرینی در جامعه، همراه کردن امید با تدبیر از سوی مسئولان دانست و گفت: از این منظر دستور کار اول کار، کار و کار است. رهبر انقلاب اسلامی هم چندین سال پیش فرمودند «امروز بزرگترین مبارزه‌ با آمریکا کار کردن در این کشور است؛ کار، کار، تلاش، مجاهدت برای اصلاح امور کشور. این بزرگترین مبارزه با آمریکاست.». کار و اقدام مثبت فضای کشور را تغییر خواهد داد و اگر طوری کار کنیم که تورم مهار و تولید رشد پیدا کند و شعار سال محقق شود، امیدها بیشتر می‌شود و لذا امیدآفرینی بیشتر به عمل است تا حرف.      

گفت‌وگو از مهدی مخبری    

انتهای پیام
captcha