مخالفت با لایحه حزب ایتالیایی درباره ممنوعیت ایجاد نمازخانه در سوله‌ها
کد خبر: 4147029
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

مخالفت با لایحه حزب ایتالیایی درباره ممنوعیت ایجاد نمازخانه در سوله‌ها

احزاب اپوزیسیون ایتالیا، لایحه ارائه شده از سوی حزب راست «برادران ایتالیا»(FdI) به رهبری جورجیا ملونی را که استفاده از سوله‌ها، گاراژها و انبارهای صنعتی و تأسیسات را به عنوان نمازخانه ممنوع می‌کند، مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از ANSA، احزاب مخالف نسبت به مغایر بودن این لایحه با قانون اساسی ابراز تردید کرده و گفته‌اند که در صورت تصویب این طرح، اصل آزادی مذهبی در این کشور ضربه خواهد خورد.

آنجلو بونلی، رهبر حزب سبز، نامه‌ای به لورنزو فونتانا، رئیس مجلس نمایندگان نوشت و این نگرانی‌ها را پس از ارائه این لایحه به یک کمیته پارلمانی ابراز کرد.

براساس این لایحه که به کمیته محیط زیست پارلمان ایتالیا ارائه شده است ایجاد مکان‌هایی برای عبادت در ساختمان‌هایی که کاربرد دقیقی ندارند ممنوع شده که این موضوع جامعه مسلمانان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

سامی سالم، امام مسجد ماگلیانا در رم به این لایحه واکنش نشان داد و گفت: قانون ایتالیا، آزادی عبادت را تأیید می‌کند و هر لایحه‌ای که با این اصول مطابقت نداشته باشد، پس گرفته می‌شود. چندین منطقه تلاش کرده‌اند کاری مشابه انجام دهند اما به دلیل خلاف قانون اساسی بودن موفق نشده‌اند.

وی توضیح داد:‌ در مورد محتوای این لایحه که خواستار ممنوعیت ایجاد مصلی در سوله‌ها و گاراژهایی که فاقد الزامات ساختاری و ایمنی لازم است باید گفت که ما هرگز با قانون یا ماده‌ای مخالفت نکرده‌ایم. در عوض، ما همیشه از نهادها خواسته‌ایم تا فضاهای آبرومندی را در اختیار ما بگذارند که به هنجارها و معیارهای قانونی احترام بگذارند.

برادران ایتالیا، حزب سیاسی ملی ـ محافظه‌کار و راست‌گرای پوپولیست در ایتالیا است که پس از انتخابات عمومی ایتالیا در 2022 بزرگترین حزب این کشور به شمار می‌رود. این حزب از سوی جورجیا ملونی، نخست‌وزیر فعلی ایتالیا رهبری می‌شود. به گفته ناظران، FdI اولین دولت جمهوری‌خواه ایتالیا به رهبری جناح راست سیاسی و راست‌گراترین دولت آن پس از جنگ جهانی دوم است.

انتهای پیام
captcha