ثبت نام اینترنتی زائران حج برای حضور در بهشت پیامبر(ص)
کد خبر: 4146984
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

ثبت نام اینترنتی زائران حج برای حضور در بهشت پیامبر(ص)

زائران مدینه منوره می‌توانند فقط یک بار به صورت اینترنتی مجوز حضور در روضه نبوی را دریافت و در خاص‌ترین بخش مسجدالنبی دو رکعت نماز اقامه کنند.

ثبت نام اینترنتی زائران حج برای فقط یک بار حضور در بهشت پیامبربه گزارش ایکنا، روضه نبوی یا روضه الشریف یا روضه مبارکه مکانی در ناحیه جنوب شرقی مسجدالنبی و در فاصله میان آرامگاه پیامبر(ص) و منبر ایشان است که طول آن ۲۲ متر و عرض آن ۱۵ متر است. این مکان با فرش سبز رنگی از سایر بخش‌های مسجد که با فرش‌های قرمز رنگ مفروش شده، مجزا شده و آرامگاه، منبر و محراب پیامبر(ص) در محدوده آن قرار دارند.

این مکان برای مسلمانان به علت حدیثی از پیامبر گرامی اسلام که فرمودند: میان منبر و خانه من باغی است از باغ‌های بهشت و منبر من بر دری از درهای بهشت قرار دارد» مکانی مقدس و پر فضیلت است و اقامه نماز در این قسمت ثواب بسیاری دارد.

بر این اساس است که مسلمان‌ها هنگام حضور در مسجدالنبی تلاش می‌کنند در این محدوده دو رکعت نماز اقامه کنند که البته به دلیل ازدحام زیاد زائران و محدوده کم این منطقه عربستان از چند سال قبل مقرراتی برای حضور زائران در این بخش از مسجد وضع و حضور در این بخش را منوط به ثبت نام اینترنتی کرده است.

زائران ایرانی مسجدالنبی نیز برای حضور در این محدوده مسجد باید ثبت‌نام اینترنتی انجام دهند که ستاد مدینه منوره قبل از ورود هر کاروان به این شهر به تفکیک برای خانم‌ها و آقایان در سامانه مربوطه ثبت نام و کد و فرم ثبت نام را از سایت دریافت و به مدیران مجموعه‌ها ارسال می‌کند. در روزهای اول حضور زائران ایرانی در مدینه زائران یا مدیرکاروان‌ها با ارائه فرم از طریق گوشی همراه خود می‌توانستند وارد روضه پیامبر(ص) شوند اما در ادامه زائران موظف شدند که حتما فرم نوبت خود را از سایت دریافت و پرینت آن را تهیه کرده و ارائه کنند.

بر همین اساس مدیران مجموعه‌ها پرینت مجوز حضور زائران در روضه نبوی را گرفته و برگه‌های نوبت تشرف را در اختیار زائران ایرانی قرار می‌دهند و زائران معمولاً پس از یک ساعت یا بیشتر حضور در صف موفق به تشرف به بهشت پیامبر(ص) می‌شوند.

به گزارش ایکنا، گاهی اختلال در سامانه ارائه مجوز پیش می‌آید و موجب می‌شود برخی از زائران امکان تشرف به روضه النبی را نداشته باشند اما خوشبختانه این مشکل تاکنون برای زائران ایرانی رخ نداده و همه زائران موفق به حضور در روضه نبوی شده‌اند؛ البته هر زائر فقط یک بار مجوز ورود به این محدوده از مسجد را دریافت می‌کند.

انتهای پیام
captcha