آخرین اعزام حجاج خراسانی 25 خردادماه است
کد خبر: 4146789
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

آخرین اعزام حجاج خراسانی 25 خردادماه است

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: آخرین حجاج خراسان‌های رضوی و شمالی، 25 خردادماه به سرزمین وی اعزام می‌شوند.

حجعباس خداشناس، مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از استان اظهار کرد: اعزام زائران خراسان‌های رضوی و شمالی از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در قالب ۷۵ کاروان زیارتی شامل ۶۶ کاروان از خراسان رضوی با تعداد ۹۸۴۵  زائر و ۹ کاروان از خراسان شمالی با تعداد ۱۲۹۷ زائر از بامداد 13 خردادماه آغاز شده است. از تعداد کل پروازها ۲۰ پرواز مربوط به کاروان‌های مدینه قبل بود که در قالب 26 کاروان تا 19 خردادماه انجام شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد 40 کاروان مدینه بعد هستند ادامه داد: ۲۹ پرواز مربوط به کاروان‌های مدینه بعد برنامه‌ریزی شده که تاکنون 10 پرواز انجام شده است و اعزام سایر زائران با 19 پرواز دیگر تا ۲۵ خردادماه صورت می‌گیرد. آخرین گروه حجاج خراسان رضوی نیز به تعداد 693 نفر در قالب هشت پرواز همزمان با 25 خردادماه مشهد را به مقصد جده ترک می‌کنند.

خداشناس گفت: از کل زائران استان، ۵۶۵۰ زائر از مشهد هستند که در قالب ۳۵ کاروان و ۴۱۹۵ زائر نیز از سایر شهرستان‌های استان در قالب ۳۱ کاروان به حج امسال اعزام شدند. از  مجموع 66 کاروان خراسان رضوی، ۵۹ کاروان به تعداد 8765 نفر از زائران شیعه و هفت کاروان با ۱۰۸۰ زائر اهل سنت هستند.

انتهای پیام
captcha