گرامیداشت 15 خرداد این است که مردم را به نظام خوش‌بین نگه داریم
کد خبر: 4145913
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳
رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی فراجا:

گرامیداشت 15 خرداد این است که مردم را به نظام خوش‌بین نگه داریم

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ادیانی گفت: گرامیداشت 15 خرداد این است که همگان با خدمت صادقانه به کمک دولت مردمی و پرتلاش بیایند و مردم را به نظام اسلامی خوش‌بین نگه داریم.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی-سیاسی فراجابه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی-سیاسی فراجا، امروز در مراسم گرامیداشت سالروز قیام 15 خرداد در حرم مطهر رضوی ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدا، بیان کرد: امام و نهضت دو واژه‌ای است که هر وقت صحبت از قیام و نهضت و انقلاب می‌شود، به تبع آن  امام(ره) هم در اذهان و دلها متصور می‌شود و هر جا نام امام برده می‌شوند، انقلاب و قیام در ذهن‌ها خطور می‌کند.

وی افزود: امام مرد قیام و حرکت بود امام با درک درست از آموزه‌های دین و نگاه دین به عنوان یک فقیه نو‌اندیش در عین تعبد به احکام شریعت و ظواهر اسلامی با همه وجود فهمید که دین توانایی بسیج توده‌ها را دارد، دین می تواند بن مایه مردم برای قیام تاریخی و نهضت اسلامی شود.

ادیانی ادامه داد: امام با تفسیر بدیع از آموزه‌های دین و حقیقت دین که عبارت است از سیاست و حکومت و اینکه می‌تواند مایه به حرکت در آمدن مردم باشد نشان داد که اسلام توان نظام‌سازی دارد.

رئیس سازمان عقیدتی-سیاسی فراجا گفت: امام بر این عقیده بود که دین می‌تواند جامعه بشری را اداره کند، دین می‌تواند تمدن‌سازی کند، دین می‌تواند جامعه‌سازی کند، دین می‌تواند انسان‌سازی کند .

وی تصریح کرد: دینی که توسط دستگاه‌های استبدادی برای دوام حکومت جبارانه از سیاست جدا شده بود امام این این باور را ایجاد کرد دین می‌تواند جامعه را به حرکت درآورد و هویت از دست رفته را به یک ملت بازگرداند.
ادیانی اظهار کرد: دینی که توسط دستگاه‌های استکباری تبلیغ می‌شد افیون ملت‌هاست و نمی‌تواند جامعه‌سازی کند در این شرایط امام با دریافت صحیح از دین و آموزه‌های دینی و مکتب اهل بیت این پیام اصلی دین را دریافت کرد و رسالت دین را به خوبی شناخته و آن را به مردم القا کرد.

رئیس سازمان عقیدتی-سیاسی فراجا گفت: در چنین شرایطی بود که امام با نام دین و اسلام قیام خود را آغاز کرد. امام(ره) مبدأ و مقصد 15 خرداد را اسلام و حاکمیت قرآن معرفی کردند. 15 خرداد برای دین و به نام دین آغاز شد، مقصد 15 خرداد در بیان صریح امام اسلام بود قیامی که سرآغاز نهضت انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: امام(ره) با تفسیر بدیع و نو از آموزه‌های دین و استفاده از مبارزات 250 ساله اهل بیت که برای برپایی حکومت و نظام اسلامی جان خویش را فدا کردند تا مسئله امامت و ولایت را تبیین کنند و با دریافت صحیح از دین توانست حماسه 15 خرداد را  که بن مایه انقلاب اسلامی ایران شد رقم بزند.

ادیانی ابراز کرد: یک رکن از نظام و حکومت عبارت است از قانون و یک رکن دیگر آن مردم هستند، امام اعتماد کامل و راسخ به مردم داشتند، چرا که این مردم بودند که انقلاب را به پیروزی رساندند و سرآغاز انقلاب اسلامی یعنی 15 خرداد را به وجود آوردند آنان که 15 خرداد را به وجود آوردند قشر مسلمان بودند.

رئیس سازمان عقیدتی-سیاسی فراجا افزود: چون این انقلاب با حضور مردم و بن مایه اسلامی شکل گرفت در نظام جمهوری اسلامی این دو رکن تبلور یافت. اگرچه باید گفت که جمهوری اسلامی مترادف با انقلاب اسلامی نیست، بلکه جمهوری اسلامی بزرگترین دستاورد انقلاب و میراث امام است همان جمهوری که مایه استمرار نظام اسلامی خواهد بود.

وی گفت: انقلاب اسلامی ولایت به تاراج رفته را از گوش به آغوش آورد و امروز با بررسی توطئه‌های دشمنان می‌بینیم بیشترین هجمه را بر ولایت فقیه دارند چرا که ضامن اسلام این نظام است.

ادیانی تصریح کرد: دشمن با جمهوری اسلامی، اسلام، قرآن و ولی فقیه مخالف است با مردمی که پای ستون خیمه انقلاب ایستاده‌اند مخالف است چرا که این مردم بودند که نظام را تاکنون استمرار بخشیدند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: گرامیداشت 15 خرداد این است که همگان با خدمت صادقانه به کمک دولت مردمی و پرتلاش بیایند و مردم را به نظام اسلامی خوشبین نگه داریم. یاد امام و تکریم شهدا به این است که مردم را به عنوان یکی از مهمترین اصول انقلاب اسلامی راضی نگه داریم.

انتهای پیام
captcha