طرح قرآنی «بشری» در البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 4142495
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴

طرح قرآنی «بشری» در البرز برگزار می‌شود

مسئول امور قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: طرح قرآنی بشری، طرحی نوین در آموزش قرآن کریم است که از ابتدای تابستان در البرز برگزار می‌شود.

امن‌اله فرید پرچین‌سفلی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز

حجت‌الاسلام امن‌اله فرید، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از برگزاری طرح قرآنی بشری در استان خبر داد و اظهار کرد: طرح قرآنی بشری، طرحی نوین در آموزش قرآن کریم است که از ابتدای تابستان با حضور اساتید برجسته به شیوه حضوری در استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مربیان، اساتید و علاقه‌مندان به قرآن کریم از سراسر استان می‌توانند در این دوره شرکت کنند، افزود: استماع کلمات کاربردی قرآن کریم، بیان صحیح حروف و قواعد از نکاتی است که شرکت‌کنندگان در این دوره با آن آشنا می‌شوند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: در پایان برگزاری این دوره با برگزاری آزمون پایانی، به شرکت‌کنندگانی که امتیاز لازم را کسب کنند از سوی معاونت تخصصی قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گواهینامه معتبر اعطا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فراگیری قرآن به سبک پیامبر مکرم اسلام(ص)، آموزش به روش آکادمیک، ارائه محتوا و مطالب آموزشی استاندارد، جلوگیری از اتلاف زمان، قابل درک برای تمامی اقشار جامعه، پرورش افراد با سطح علمی و آموزشی بالا برای فعالیت در امور قرآنی و ساده‌سازی یادگیری قرائت قرآن کریم از اهداف برگزاری طرح بشری است، گفت: اصل و اساس طرح قرآنی بشری این است که قرآن را از محجوریت خارج کند و میل و رغبت به قرآن را در جامعه افزایش دهد.

انتهای پیام
captcha