حفظ روحیه و امید دختران، ایرانی قوی و آباد را رقم می‌زند
کد خبر: 4142270
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
امام جمعه کرج:

حفظ روحیه و امید دختران، ایرانی قوی و آباد را رقم می‌زند

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی با انتشار پیام تبریکی به‌مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) گفت: آنچه از دختران در گام دوم انقلاب انتظار می‌رود داشتن امید همراه با حفظ روحیه شاد و انگیزه متعالی اسلامی، انقلابی برای پیشرفت و ساختن آینده ایران قوی و آباد است.

آیت الله سبد محمدمهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج با انتشار پیامی ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر را تبریک گفت. در متن این پیام آمده است:

«رسول خدا فرمودند: هر خانه‌ای که در آن دختر باشد، هر روز دوازده برکت و رحمت از آسمان ارزانی‌اش می‌شود و زیارت فرشتگان از آن خانه قطع نمی‌شود، بنابراین موهبت دختر داشتن و آثاری که در آینده‌ جامعه از جهات مختلف دارند در دین مبین اسلام آن‌چنان روشن است که با کمی دقت در احادیث ائمه معصومین(ع) که در اختیار داریم به‌دست می‌آید.

در زمانی که دختر داشتن مایه‌ سرافکندگی جوامع بود، خداوند مسیر هدایت بشر را از دامان پاک دختر رسول مکرم اسلام قرار داد تا خط بطلانی بر افکار جاهلی باشد. چنانچه در طول تاریخ نیز کم نبودند دختران تأثیرگذاری که با حفظ شأن و حیای خود در راه پیشرفت انسان‌ها تلاش کردند.

وجود بابرکت حضرت فاطمه معصومه(س) که در کنار قبر مطهرش کانون علم و آگاهی شکل‌ گرفته، خود نشانه‌ دیگری از اهمیت و جایگاه دختران در اسلام عزیز است که اکنون نیز که دنیا به زمین مسابقه‌ای برای از بین بردن امتیازات فطری و توانایی خارق‌العاده دختران تبدیل‌ شده است، دختران مسلمان در همه جبهه‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و ورزشی با در نظر داشتن دستورات الهی که بر مبنای خلقت و زوایای گوناگون روح و جسم آن‌هاست، فعالیت می‌کنند و خدای تعالی را شاکریم که هر روز شاهد موفقیت‌های آن‌ها در عرصه‌های مختلف هستیم.»

انتهای پیام
captcha