اشعار مختومقلی تقویت کننده وحدت و همدلی است
کد خبر: 4141325
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱

اشعار مختومقلی تقویت کننده وحدت و همدلی است

مدرس حوزه علمیه محمدیه نگین شهر با بیان اینکه اشعار مختومقلی تقویت کننده وحدت و همدلی است، گفت: اشعار مختومقلی فراغی گویا چکیده‌ای از قرآن است و مفاهیم و معارف قرآن در آن مشهود است و راههای سعادت و خوشبختی را به جهانیان نشان می‌دهد.

مختومقلی فراغی شاعر ترکمن

آخوند احمد هیوه چی، مدرس حوزه علمیه محمدیه نگین شهر در گفت وگو با ایکنا به مناسبت دویست و نودمین سالگرد شاعر پرآوازه ترکمن مختومقلی فراغی گفت: مختومقلی فراغی شاعر پر آوازه ترکمن از دیار ایران زمین و با اشعاری فراتر از ذهن و غیر قابل وصف غبار از روح و روان انسان می‌زداید.

مدرس حوزه علمیه محمدیه نگین شهر گفت: اشعار مختومقلی فراغی گویا چکیده‌ای از قرآن است و مفاهیم و معارف قرآن در آن مشهود است و راههای سعادت و خوشبختی را به جهانیان نشان می‌دهد.

آخوند هیوه چی تصریح کرد: محبت اهل بیت جزء جدایی ناپذیر در اشعار او است و ارادت و تکریم خاندان پاک پیامبر اسلام بیان کننده عمق دوست داشتن و باور قلبی به این عزیزان است و توسل و مددجویی از ساحت پاک اهل بیت نشان از اعتقادات و باور دینی اهل‌سنت است.

وی با بیان اینکه مختومقلی فراغی شاعر تقریب و تقویت کننده دیدگاه‌های مشترک وحدت اسلامی است، گفت: دعوت به وحدت و همدلی در سروده‌های این شاعر بهترین نسخه برای نیرک مغرضان و سودجویان است چرا که خود قرآن انسان را دعوت به وحدت و اخوت می‌کند و از تفرقه و شکاف بین مسلمین نهی می‌کند.

مدرس حوزه علمیه محمدیه نگین شهر گفت: اشعار مختومقلی فراغی از جمله کتب تکامل یافته است که در آن از به محبت اهل بیت تا وطن دوستی و اطاعت از اولی الامر بیان شده و این بهترین الگو برای نسل جوان امروز است که با یادگیری و عمل به آن از تمام لغزش ها و تردیدهایی که توسط دشمنان اسلام و انقلاب ایجاد می‌شود مصون بمانند.

وی گفت: ترویج این اشعار یکی از بهترین راه‌های مقاومت و مقابله با دسیسه های معاندان و بدخواهان است و تا زمانی که اشعار مختومقلی فراغی بر زبان‌ها جاری باشد دست دشمنان از گمراه کردن جوانان قطع خواهد شد و سپری محکم و ناامید کننده برای دشمنان است.

همچنین مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی از ۱۵ الی ۲۵ اردیبهشت ماه در سطح استان و شهرستان‌ها برگزار شد و ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت بر سر مزار مختومقلی فراغی مراسم بزرگداشت شاعر بزرگ ترکمن با حضور میهمانان داخلی و خارجی و مردم و تشکل‌های فرهنگی و هنری مرتبط برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha