۷۰ دانش‌آموز البرزی به مرحله کشوری مسابقات قرآن راه پیدا می‌کنند
کد خبر: 4141291
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰

۷۰ دانش‌آموز البرزی به مرحله کشوری مسابقات قرآن راه پیدا می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به برگزاری مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان گفت: ۷۰ نفر از برگزیدگان این مرحله از استان به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

علی حجرگشت مدیرکل آموزش و پرورش البرز

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: در راستای تعمیق باورهای دینی و توسعه فرهنگ قرآن، نماز و ترویج فرهنگ اعتقادی که در قالب ساحت دینی و اعتقادی مندرج در سند تحول بنیادین گنجانده شده است، برگزاری مسابقات قرآن را در سال تحصیلی جاری با جدیت هر چه تمام تر در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات قرآن اظهار کرد: ارائه مبانی اعتقادی با زبان روز همواره از مطالبات روز دانش‌آموزان بود که در این مسابقات این مهم محقق شد.

حجرگشت تصریح کرد: پس از برگزاری مسابقات قرآن در مرحله ۱۴گانه، مرحله استانی این مسابقات با حضور یک هزار دانش‌آموزان دختر و پسر در کانون شهید فهمیده و حوزه علمیه امام صادق (ع) برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز اظهار کرد: در این مرحله از مسابقات دانش‌آموزان در رشته‌های تفسیر، دعاخوانی، حفظ ۵، ۱۰ ، ۲۰ و کل قرآن، صحیفه سجادیه، قرائت تقلیدی و تحقیقی، نهج‌البلاغه و گفتمان مهدوی با هم به رقابت پرداختند.

وی با بیان اینکه در پایان این رقابت‌ها، حدود ۷۰ نفر برگزیده به مرحله کشوری این مسابقات که در مشهد و کرمانشاه برگزار می‌شود، راه می‌یابند، گفت: برگزیدگان مرحله استانی پس از شرکت در دوره‌های توانمندسازی به مرحله کشوری اعزام می‌شوند.

انتهای پیام
captcha