راه‌اندازی ۴ دارالقرآن در پایگاه‌های بسیج کردستان
کد خبر: 4141068
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

راه‌اندازی ۴ دارالقرآن در پایگاه‌های بسیج کردستان

مدیر دارالقرآن سپاه بیت‌المقدس استان کردستان از افتتاح چهار دارالقرآن در سطح پایگاه‌ها و نواحی بسیج کردستان خبر داد و گفت: این دارالقرآن‌ها با رویکرد تخصصی کردن فعالیت‌های قرآنی راه‌اندازی شده‌اند.

راه‌اندازی ۴ دارالقرآن در پایگاه‌های بسیج کردستان

مهدی قنبری، مدیر دارالقرآن سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: قرآن برای هدایت بشریت از جهل و نادانی آمده و نسخه و برنامه کامل فرستاده شده از سوی خداوند برای تکامل انسان است و در این راستا ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی از وظایف تک‌تک ما مسلمانان بوده است.

وی از افتتاح چهار دارالقرآن در سطح پایگاه‌ها و نواحی بسیج کردستان خبر داد و افزود: این دارالقرآن‌ها با رویکرد تخصصی کردن فعالیت‌های قرآنی راه‌اندازی شده‌اند.

مدیر دارالقرآن سپاه بیت‌المقدس استان کردستان هدف از راه‌اندازی دارالقرآن در پایگاه‌ها نهادینه کردن فرهنگ قرآن در خانواده‌ها و عمومیت دادن به انس با قرآن بین بسیجیان وآشنایی همه جانبه آنان در ابعاد حفظ، قرائت، آموزش مفاهیم و آموزه‌های قرآنی ذکر کرد.

وی ادامه داد: ساماندهی و تقویت فعالیت‌های قرآنی بسیجیان در قالب واحدهای قرآنی در سطح پایگاه‌ها بسیج، برگزاری جلسات آموزشی عمومی و حفظ تخصصی قرآن و تهیه لیست متربیان قرآن از دیگر فعالیت‌های این دارالقرآن‌های قرآنی بوده است.

قنبری با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن در سطح مساجد و پایگاه‌های بسیج گفت: 247 محفل قرآنی از ابتدای سال جاری تا کنون در سطح مساجد و پایگاه‌های بسیج استان برگزار شده که یکی از این محافل قرآنی به صورت شاخص با حضور حاج احمد ابوالقاسمی برگزار شد.

وی افزود: طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» امسال در سطح پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج مساجد برگزار خواهد شد تا زمینه‌ساز توسعه و ترویج هر چه بیشتر فرهنگ قرآنی در جامعه شود.

مدیر دارالقرآن سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به برگزاری کلاس‌های قرآنی در دو بخش بانوان و آقایان اظهار کرد: کلاس‌های قرآنی در رشته‌های حفظ و آموزش عمومی قرآن برگزار خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌ ابلاغی از سوی مرکز را ما در سطح دارالقرآن سپاه بیت‌المقدس استان کردستان بومی‌گزینی کرده و به نواحی و پایگاه‌های برای اجرا ابلاغ می‌شود.

قنبری به برگزاری سی‌امین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج در سطح استان خبر داد و یادآور شد: در سطح  120 مسجد استان کردستان مسابقات سی‌امین دوره مسابقات قرآنی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha