ترویج وحدت و همدلی از ویژگی‌های اصلی شعر مختومقلی است
کد خبر: 4140321
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵

ترویج وحدت و همدلی از ویژگی‌های اصلی شعر مختومقلی است

مدرس حوزه علمیه ام الابرار شهرستان آق‌قلا ترویج وحدت و همدلی را از ویژگی‌های اصلی شعر مختومقلی دانست وگفت: مختومقلی در بسیاری از اشعار خداوند متعال و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را مدنظر قرار داده که انسان را در قالب شعر دگرگون می‌کند که در همه اقوام جامعیت دارد.

مختومقلی فراغی

صدیقه اودک مدرس حوزه علمیه ام الابرار شهرستان آق‌قلا در گفت وگو با ایکنا از گلستان به مناسبت دویست و نودمین سالگرد مختومقلی فراغی گفت: مختوم‌قلی فراغی یکی از شاعران نامدار و توانمند در عرصه اجتماعی سیاسی، فرهنگی در میان ایل و تبار ترکمن بوده است که آثاری ارزشمند آن نشان از تدبر و قدرت یک تفکر ترکمن می‌باشد.

مدرس حوزه علمیه خواهران ام الابرار شهرستان آق‌قلا با بیان اینکه مختومقلی نه تنها یک شاعر بلکه یک عارف در جایگاه یک عالم و فیلسوف است، افزود: مختومقلی در تمامی زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تبحر داشته‌اند و با اندکی تفکر در آثار ایشان و تحقیق در مورد زندگینامه ایشان می‌توان به شخصیت والای او پی‌برد.

اودک یکی از پررنگ‌ترین چهره شناخته شده در اذهان عموم یک نسل ترکمن، مختوم قلی فراغی است، افزود: شخصیت برجسته‌ مختومقلی یکی از افتخارات کشور ایران است که او را به شخصیتی فراقومیتی مبدل ساخته و اشعار او خاص قوم ترکمن نیست بلکه برای تمام اقوام و ملل کاربرد دارد.

مدرس حوزه علمیه خواهران ام الابرار شهرستان آق‌قلا تصریح کرد: وحدت، عشق به میهن، روحیه جهادی، در اشعار مختومقلی پدیدار است و امنیت را ارج نهاده و دعوت کننده مردم به یکرنگی و یکدلی است.

اودک ترویج وحدت و همدلی را از ویژگی‌های شعر مختومقلی دانست و گفت: او در بسیاری از اشعار خداوند متعال و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را مدنظر قرار داده که انسان را در قالب شعر دگرگون می‌کند که در همه اقوام جامعیت دارد.

 

 

 

انتهای پیام
captcha