عربستان: 6 فرودگاه برای استقبال از حجاج اختصاص یافت
کد خبر: 4138844
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

عربستان: 6 فرودگاه برای استقبال از حجاج اختصاص یافت

عربستان سعودی اعلام کرد که برای حج تمتع امسال شش فرودگاه را برای نخستین بار برای استقبال از حجاج اختصاص می‌دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج آنلاین، شرکت هواپیمایی عربستان سعودی از اختصاص  شش فرودگاه برای استقبال از حجاج برای اولین بار در سال جاری خبر داد و گفت که حجاج را از طریق حداقل 100 فرودگاه در سراسر جهان جابجا خواهد کرد.

عامر آل خشیل، مدیر عامل بخش حج و عمره شرکت هواپیمایی عربستان سعودی گفت: برنامه اجرایی و عملیاتی موسم حج امسال تصویب و بیش از یک میلیون و 200 هزار صندلی متعلق به 176 هواپیما به حجاج اختصاص داده شده است.

وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «الاخباریه» عربستان افزود: برای انتقال حجاج از بیش از ۱۰۰ فرودگاه در سراسر جهان تلاش خواهیم کرد و با هماهنگی اداره کل هوانوردی غیرنظامی عربستان سعودی شش فرودگاه این کشور آماده استقبال از حجاج هستند و در این خصوص با همکاری وزارت حج و عمره اطلاع‌رسانی بیشتر انجام می‌شود.

آل خشیل راه‌اندازی خدمات «حج بدون کیف» را از جمله خدمات جدید برای تسهیل مراحل ورود حجاج و بسیاری خدمات دیگر اعلام کرد.

عربستان سعودی انتظار دارد در موسم حج امسال پذیرای دو میلیون زائر باشد در حالی که در سال‌های قبل به دلیل همه‌گیری کرونا تعداد حجاج کم‌تر بوده است.

سال گذشته(حج 1443)  ۸۹۹ هزار و ‌۳۵۳ نفر در ایام حج تمتع به سرزمین وحی مشرف شدند.

در حج‌های تمتع 1441 و 1442 نیز عربستان تصمیم گرفت که حج تمتع را محدود و فقط با حضور زائران ساکن عربستان برگزار کند و به این ترتیب هیچ زائر خارجی در آن حضور پیدا نکرد.

انتهای پیام
captcha