مسجد مهدیه میزبان کارگاه قصه‌گویی «آفتاب در محراب» می‌شود
کد خبر: 4132683
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

مسجد مهدیه میزبان کارگاه قصه‌گویی «آفتاب در محراب» می‌شود

کارگاه قصه‌گویی «آفتاب در محراب» به‌مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت علی(ع) از سوی کتابخانه شهید جهان‌آرا، 21 فروردین‌ماه در مسجد مهدیه برگزار می‌شود.

کارگاه قصه‌گویی آفتاب در محراببه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای سرو، کتابخانه شهید جهان‌آرا با مشارکت مسجد مهدیه، کارگاه قصه‌گویی با عنوان «آفتاب در محراب» را به‌مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت علی(ع)، دوشنبه، 21 فروردین‌ماه، ساعت 11 در مسجد مهدیه برگزار می‌کند.

این کارگاه با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و گسترش تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی، به خوانش بخشی از داستان کتاب «12 قصه از امام علی(ع) و یارانش» با نگاهی به نهج‌البلاغه به روایت مژگان شیخی، برای کودک و نوجوان توسط کارشناس پرداخته می‌شود.

نهج‌البلاغه گزیده‌ای از خطبه‌ها، نامه‌ها و سخنان کوتاه علی ابن ابیطالب(ع) است که شخصی به نام سیدرضی در قرن چهارم هجری قمری براساس ذوق ادبی شخصی خود فراهم آورده است. نویسنده­ این روایات برای پردازش قصه­‌های خود از این کتاب بهره برده ­است. مژگان شیخی، با روایت شیرین و گویای خود در این مجموعه توانسته ­است ارتباط ساده، روان و درستی را با مخاطب خود برقرار کند.

«یار روزهای سخت، کسی که می­‌آید، ابوذر صحرانشین، من همانم که بودم، حکایت آن مروارید، مردی که از بازار گذشت، راه و چاه، عسل، انجیر و بچه­‌ها، عقیل و آهن سرخ، آن مرد پیشگو و ناله­ مرغابی‌ها» عنوان 12 قصه­ روایت شده است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به مسجد مهدیه واقع در یوسف‌آباد، خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی، خیابان شهید جهان‌آرا، کوچه 59 غربی مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره  88602358 تماس بگیرند.

منصوره مرادی‌نیا

انتهای پیام
captcha