دریافت وام‌های خوداشتغالی برای نیازمندان
کد خبر: 4131338
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
از سوی گروه جهادی مادر سادات دنبال می‌شود؛

دریافت وام‌های خوداشتغالی برای نیازمندان

گروه جهادی مادر سادات تهران در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند به دنبال تسهیل در امر دریافت وام‌های خوداشتغالی برای این خانواده‌ها است.

گروه جهادی

به گزارش ایکنا؛ گروه جهادی مادر سادات تهران از گروه‌های فعال در حوزه‌های مختلف محرومیت‌زدایی است. این گروه جهادی از جمله گروه‌هایی است که با ایجاد مراکز مختلف نیکوکاری، خیریه، فرهنگی و تبلیغی و هیئت مذهبی نسبت به خدمت‌رسانی بیشتر به مردم اقدام کند.

میثم انصاری، مسئول گروه جهادی مادر سادات تهران در گفت‌و گو با ایکنا، به چگونگی تشکیل و فعالیت‌های مختلف این گروه جهادی اشاره و اظهار کرد: مجموعه مادر سادات امروز تبدیل به مجموعه قرارگاهی شده است که شامل گروه جهادی، مرکز نیکوکاری، هیئت مذهبی و کانون فرهنگی ـ تبلیغی است.

وی افزود: مرکز خیریه مجموعه مادر سادات حدود 12 سال است که راه‌اندازی شده و فعالیت‌های تأثیرگذاری در این حوزه داشته است. البته فعالیت رسمی در این زمینه از سال 98 آغاز شده ولی پیش از این تاریخ نیز برنامه‌های جهادی و امور خیریه از سوی مجموعه اجرا می‌شد.

انصاری ادامه داد: مجوز مرکز نیکوکاری مجموعه مادر سادات نیز در سال 1399 صادر شده و این مرکز در حال خدمت‌رسانی به محرومان و مستضعفان در سطح استان تهران است. همچنین، مجوز گروه جهادی این مجموعه نیز از سال 1397 صادر شده و در حوزه فعالیت‌های جهادی نیز تاکنون برنامه‌های فراوانی از سوی اعضای گروه انجام شده است.

مسئول گروه جهادی مادر سادات تهران تصریح کرد: در حوزه جهادی، ماهیانه به صورت ثابت تعداد 50 بسته سبد ارزاق بین نیازمندان توزیع می‌شود. همچنین، احداث، بازسازی و مرمت خانه نیازمندان نیز در دستور کار اعضای گروه جهادی مادر سادات قرار دارد که در این زمینه نیز تا کنون تعداد سه واحد مسکونی برای محرومان احداث شده است.

وی ادامه داد: در حوزه تأمین جهیزیه نیز ورود خوبی داشتیم و طی سال 1401 تعداد چهار جهیزیه هر کدام به مبلغ 50 تا 60 میلیون تومان تهیه شده و به نوعروسان نیازمند اهدا شده است. البته تمامی هزینه‌های تهیه لوازم جهیزیه نیز از سوی مردم و خیران تأمین می‌شود.

انصاری با بیان اینکه امروز تقریباً تعداد 30 نفر در گروه جهادی مادر سادات فعالیت دارند، تصریح کرد: در مرکز نیکوکاری مجموعه نیز که با همکاری کمیته امداد به فعالیت می‌پردازد، تعدادی از خانواده‌های بدسرپرست تحت پوشش قرار گرفته‌اند. تسهیل در امر تهیه وام‌های خوداشتغالی، معرفی خانواده‌های نیازمند به نهادهای مربوطه، رایزنی با کمیته امداد برای تهیه بیمه برای نیازمندان و ... از جمله برنامه‌های مجموعه در این زمینه است.

مسئول گروه جهادی مادر سادات تهران اظهار کرد: در حوزه کانون فرهنگی ـ تبلیغی نیز بیش از 90 درصد برنامه‌های ما مربوط به فرهنگسازی در میان نوجوانان و جوانان است. امروز تعداد 70 تا 80 نفر از نوجوانان و جوانان تحت پوشش مجموعه ما قرار دارند. برگزاری مناسبت‌های مختلف از جمله جشن میلاد امام حسن(ع)، شب‌های قدر و ... از برنامه‌های شاخص گروه جهادی مادر سادات است.

وی با بیان اینکه مراسم میلاد امام حسن(ع) نیز امسال با حضور بیش از 700 نفر از میهمانان برگزار می‌شود، گفت: کانون فرهنگی، تبلیغی مجموعه مادر سادات بیشتر به حوزه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی در حوزه محلات مختلف می‌پردازد.

انصاری با بیان اینکه مهمترین مشکل مجموعه جهادی مادر سادات این است که مکان ثابت و دائمی برای اجرای فعالیت‌های بیشتر و تأثیرگذارتر در حوزه رفع محرومیت ندارد، اظهار کرد: اگر فضای لازم برای مجموعه ایجاد شود، این آمادگی را داریم تا حتی نسبت به برپایی کلاس‌های مختلف آموزشی و فرهنگی اقدام کنیم. گروه جهادی مادر سادات امکان اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه‌های عقب‌افتادگی تحصیلی، ایجاد امکان تحصیل برای نیازمندان، برپایی کلاس‌های قرآنی و فرهنگی و تحصیلی برای محرومان و خانواده‌های کم درآمد را داراست اما به دلیل فقدان مکان مناسب در حال حاضر نمی‌توان به این حوزه‌ها ورود چندانی پیدا کرد.

انتهای پیام
captcha