توصیه‌های ترافیکی و تمیهدات پلیس راه کردستان برای روز 13 فروردین
کد خبر: 4130931
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

توصیه‌های ترافیکی و تمیهدات پلیس راه کردستان برای روز 13 فروردین

رئیس پلیس راه استان کردستان توصیه های ترافیکی و تمیهدات پلیس راه در روز طبیعت را اعلام کرد.

عیسی گوهری، رئیس پلیس راه استان کردستان

سرهنگ عیسی گوهری، رئیس پلیس راه استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: در روز 13فروردین (روز طبیعت)، کلیه کارکنان پلیس راه استان جهت ارتقاء امنیت ترافیکی در آماده باش صد در صد هستند و توصیه ما به شهروندان و مسافران این است که با رعایت قوانین و مد نظر قرار دادن تمهیدات پلیس راه، از وقوع حوادث رانندگی ناگوار پیشگیری کنند.

وی افزود: با توجه به خاتمه تعطيلات نوروز به طور معمول در روز طبيعت عموم هموطنان و شهروندان در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، گردشگاه‌ها حضور يافته و به تفريح مي‌پردازند در سال جاری به دليل تقارن روز 13 فروردين با ايام ماه مبارک رمضان، پيش‌بينی ما این است اغلب ترددهای روز طبيعت در ساعات بعداز ظهر متمرکز و بوستان‌ها، تفرج‌گاه‌های شهری و مناطق طبيعی حاشيه و اطراف شهرها، با حجم قابل توجهي از تردد مواجه شود.

رئیس پلیس راه استان کردستان بیان کرد: رانندگان وسایل نقلیه باربر و همچنین وانت بارها از حمل و جابجایی مسافر در محل حمل بار جداً خودداری کرده و در صورت حمل مسافر در محل بار ضمن اعمال قانون، اقدامات لازم جهت برگشت دادن خودرو به مبدا حرکت انجام خواهد شد.

وی به رانندگان توصیه کرد: کلیه رانندگان وسایل نقلیه از توقف در خط های عبور همچنین توقف وسایل نقلیه در حاشیه راه‌ها برای عرضه و خرید و فروش کالا که موجب تجمع اشخاص یا وسایل نقلیه در محل یا انحراف دید یا کاهش توجه رانندگان از رانندگی و احتمال وقوع تصادف گردد اجتناب کنند.

گوهری تأکید کرد: شهروندان و رانندگان ضمن مدیریت زمان رفت و برگشت، برنامه‌ریزی و زمان برگشت را به ساعات پایانی روز موکول نکرده و با مأموران پلیس راهور همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در روز طبیعت پلیس با تخلفات حادثه ساز، سرعت و سبقت‌های غیر مجاز با قاطعیت برخورد خواهد کرد، یادآور شد: رانندگان از عجله و شتاب پرهیز و با صبر و حوصله در رانندگی از وقوع تصادفات و حوادث ناگوار جلوگیری کنند و با پایبندی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و با مد نظر قرار دادن شعار سال پلیس راه (نشاط بهار، پرهیز از خطر، آرامش در سفر) سفری خوب و خاطره‌ای خوش را در روز طبیعت برای خود و خانواده‌شان ایجاد کنند.

انتهای پیام
captcha