بازگشت به افکار امام راحل سبب حل مشکلات‌ می‌شود
کد خبر: 4123895
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱

بازگشت به افکار امام راحل سبب حل مشکلات‌ می‌شود

رئیس دانشگاه ادیان با بیان اینکه امام راحل در مقدمه کتاب ۴۰ حدیث بیان می‌کند شیطان هم فقاهت بلد بود ولی مشکل او اخلاقی و با استکبارش به گمراهی رسید، گفت: مهم‌ترین مشکل، اخلاق است که ما تعطیل کردیم. اگر به امام و فکر امام برگردیم مشکلاتمان حل می‌شود.

حجت‌الاسلام ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیانبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان، در اولین پیش همایش بررسی مبانی و رویکردهای فلسفی امام خمینی(ره) که سوم اسفندماه برگزار شد، با اشاره به سفر اخیر خود به پاکستان اظهار کرد: کشور پاکستان بسیار کشور مهمی است ولی هنوز آن را درک نکرده‌ایم. این کشور ۲۵۰ میلیون مسلمان دارد که جزو معتقدترین ملت به اسلام هستند و به تمام شرایع عمل می‌کنند. این کشور یک گوهر برجسته است و آینده بسیار روشنی از نظر اجتماعی و به خصوص اقتصادی دارد.

وی با ابراز تاسف و اعتقاد بر اینکه برخوردهای خوبی در ایران با آن‌ها نداریم، گفت: همیشه با اشعاری چون هنر نزد ایرانیان است و بس، خود را از دیگران بهتر می‌دانیم. مطمئن باشید آینده جهان اسلام با این کشور است. این کشور بالاترین رشد جمعیت را دارد و زبان این کشور نیز چون انگلیسی است در تمام جهان از جمله سازمان‌های جهانی نفوذ کرده‌اند.

رئیس دانشگاه ادیان بیان کرد: ای کاش یک دهم تجلیلی که پاکستانی‌ها از محمدعلی جناح کردند را ما نسبت به امام راحل داشتیم. آن‌ها همیشه به محمدعلی جناح رهبر اعظم خطاب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه «علامه طباطبایی»، عرفان، فلسفه و اخلاق را تنها راه‌های حضور اسلام در اروپا و کشورهای جهان بیان می‌کردند، ادامه داد: اسلام، متشکل از اخلاق، اعتقادات و ۳۰ درصد مباحث فقهی است ولی بیشترین توجهات ما به ۳۰ درصد مباحث فقهی است.

نواب با بیان اینکه امام راحل در مقدمه کتاب ۴۰ حدیث بیان می‌کند شیطان هم اعتقاد درستی داشت هم فقاهت بلد بود ولی مشکل او اخلاقی و با استکبارش به این گمراهی رسید، گفت: امام راحل در این کتاب بیان می‌کند که مهم‌ترین مشکل، اخلاق است که ما تعطیل کردیم. اگر به امام و فکر امام برگردیم مشکلاتمان حل می‌شود.

مژگان فرهنگیان

انتهای پیام
captcha