چهارمین جشنواره ملی جهادگران برگزار می‌شود
کد خبر: 4123478
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

چهارمین جشنواره ملی جهادگران برگزار می‌شود

چهارمین جشنواره ملی جهادگران در بخش دانشجویی طی روزهای چهارم تا ششم اسفندماه در مرکز رویداد شهید فخری‌زاده برگزار می‌شود.

جشنواره ملی جهادگرانبه گزارش ایکنا، اجتماع فعالان جهادی و آئین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی جهادگران در بخش دانشجویی طی روزهای چهارم تا ششم اسفندماه به همت سازمان بسیج دانشجویی در مرکز رویداد شهید فخری‌زاده برگزار می‌شود.

بخش تخصصی جشنواره متناسب با بخش‌های یک گروه مطلوب جهادی طراحی و در چهار موضوع گسترش گفتمان جهادی در بین آحاد مردم، شناسایی و بکارگیری ظرفیت‌های مردمی در اقدامات جهادی، ایجاد تشکیلات جهادی موفق و پایدار و پیشرفت منطقه‌ای و یا حل مسائل مناطق کم‌برخوردار برگزار شده است.

همچنین، بخش هنری جشنواره ملی جهادگران با موضوع بازنمایی فعالیت گروه‌های جهادی در قالب‌های عکس، مستند و نماهنگ پذیرای آثار فعالان و گروه‌های جهادی بوده است.

آثاری که به دبیرخانه جشنواره ملی جهادگران در بخش تخصصی ارسال شده است، در گام نخست مورد ارزیابی عمومی قرار گرفته‌اند. در صورت تأیید ارزیابان عمومی، این آثار مورد داوری تخصصی قرار می‌گیرد. بعد از این داوری آثاری که برای ارائه عمومی به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند، باید در فضایی که در رویداد جشنواره در نظر گرفته شده است، در زمان محدود در مقابل داوران و شرکت کنندگان ارائه داشته باشند و مورد قضاوت مخاطبان قرار گیرند.

تلاش شده تا در این جلسات ارایه، با توجه به موضوعات ارائه، دستگاه‌‌ها و نهادهای مرتبط نیز حضور پیدا کنند تا در کنار آشنایی با دستاوردهای جهادی از طرح‌های برگزیده حمایت کنند.

به منظور انتقال دانش روز و افزایش توانایی‌های مخاطبان جشنواره، مجموعه‌ای از کارگاه‌های تخصصی برنامه‌‌ریزی شده است تا در فضایی صمیمی، گروه‌‌ها و فعالان جهادی بتوانند با موضوعات جدید و روش‌های نوین فعالیت در حوزه محرومیت‌زدایی و نقش‌آفرینی تخصصی آشنا شوند. تلاش شده است کارگاه‌ها به صورت کاربردی و جذاب طراحی شد و از اساتیدی مجرب و با تجربه استفاده شود.

مجموعه‌ای از تصاویر منتخب جشنواره ملی جهادگران در بخش هنری، به صورت نمایشگاهی در خواهد آمد. همچنین، مجموعه‌ای از مستندها و نماهنگ‌های منتخب نیز در فضای مختص به اکران، به نمایش در آمده تا ضمن ارائه به مخاطبان، ازسوی بازدید کنندگان رأی‌گیری شده و با اضافه شدن رأی داوران از برگزیدگان در روز اختتامیه تقدیر شود.

اختتامیه جشنواره ملی جهادگران در بخش دانشجویی پس از برگزاری رویداد و هم‌افزایی گروه‌ها و فعالان حاضر در رویداد با حضور فعالان و اساتید جهادی، مسئولان سازمان‌های مرتبط با حرکت‌های جهادی، رؤسای دانشگاه‌ها و همچنین، نهادهای حامی حرکت‌های جهادی برگزار شده و از برگزیدگان تقدیر می‌شود.

انتهای پیام
captcha