کمک‌رسانی به روستای در محاصره برف کامفیروز فارس
کد خبر: 4120540
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹

کمک‌رسانی به روستای در محاصره برف کامفیروز فارس

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) فارس از کمک‌رسانی به روستای هدف گردشگری جیدرزار که در برف محاصره شده است، خبر داد و گفت: اقلام مورد نیاز مردم این روستا با بالگرد هلال احمر استان فارس به این منطقه ارسال شد.

محمدمهدی رنجبر، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدمهدی رنجبر، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) فارس امروز، 18 بهمن در جمع خبرنگاران از کمک‌رسانی به روستای هدف گردشگری جیدرزار که در برف محاصره شده است، خبر داد و گفت: اقلام مورد نیاز مردم این روستا با بالگرد هلال احمر استان فارس به این منطقه ارسال شد.

وی افزود: این اقلام شامل 120 تخته پتو، 120 تخت فرش و سایر اقلام مصرفی با دو سورتی پرواز بالگرد جمعیت هلال احمر استان فارس ارسال شد.

رنجبر با بیان اینکه بارش سنگین برف طی چند هفته اخیر در منطقه کامفیروز ادامه داشته است، گفت: به دلیل شرایط جوی و بارش سنگین برف در کامفیروز، راه ارتباطی روستای هدف گردشگری جیدرزار با سایر نقاط این منطقه به کلی قطع شد.

وی با تصریح اینکه کمک‌های امدادی با مدیریت فرماندار ویژه شهرستان و مديرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس انجام شد، افزود: ستاد اجرایی در قالب بنیاد احسان در حوادث غیر مترقبه از جمله سیل و زلزله در کنار مردم خواهد بود و خدمات‌رسانی خواهد کرد.

محمد رفیعی، رئیس جمعیت هلال احمر و امداد و نجات شهرستان مرودشت نیز در این رابطه گفت: اقلام مورد نیاز در قالب بسته‌های مورد نیاز و ضروری اهالی این روستا شامل۱۲۰ تخته پتو،۳۰ شعله چراغ والور،۳۰ کارتن بسته غذایی ۷۲ ساعته شامل تُن ماهی، لوبیا، نودل، خرما،چای، برنج کنسرو شده و ۳۰ تخته موکت بود که بین اهالی این روستا توزیع شد.

یادآور می‌شود، روستای هدف گردشگری جیدرزار یکی از مناطق سردسیر و برف‌گیر منطقه  کامفیروز با مختصات جغرافیایی ۵۲ درجه و ۹ دقیقه شرقی و ۳۰ درجه و ۲۲ دقیقه عرض شمالی در جنوب غربی کامفیروز در شهرستان مرودشت به‌شمار می‌رود که به گفته اهالی بارش برف اخیر طی ۷۴ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. فاصله این روستا تا مرکز شهر مرودشت حدود ۸۵ کیلومتر است.

انتهای پیام
captcha