تمرکز بنیاد ملی نخبگان بر حل مسائل و پاسخ به نیازهای کشور است
کد خبر: 4120300
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳

تمرکز بنیاد ملی نخبگان بر حل مسائل و پاسخ به نیازهای کشور است

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه قطب‌نمای بنیاد ملی نخبگان در سال جاری بر حل مسائل و پاسخ به نیازهای کشور متمرکز شده است، گفت: در همین راستا، از هر صاحب فکر و ایده‌ای که بتواند در رفع چالش‌های جامعه کمک کند و به نوعی باعث تقویت ارتباط صنعت و علم شود، حمایت لازم صورت می‌گیرد.

عباس ابراهیمی، معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان

به گزارش ایکنا از البرز، عباس ابراهیمی، معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان روز دوشنبه ۱۷ بهمن در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی امیرکبیر که در کرج برگزار شد، اظهار کرد: قطب‌نمای بنیاد ملی نخبگان در سال جاری بر حل مسائل و پاسخ به نیازهای کشور متمرکز شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا، از هر صاحب فکر و ایده‌ای که بتواند در رفع چالش‌های جامعه کمک کند و به نوعی باعث تقویت ارتباط صنعت و علم شود، حمایت لازم صورت می‌گیرد.

این مسئول توضیح داد: برخی سوال می‌کنند که چرا باید از پایان نامه‌های کارفرما محور حمایت شود پاسخ این است چون اغلب کارفرمایان کمال گرا هستند و می‌خواهند بیشترین خروجی را داشته باشند و تا از کاری ۱۵۰ درصد راضی نباشند، آن را تایید نمی‌کنند.

این مسئول با اشاره به برخی از چالش‌های پایان نامه های کارفرما محور افزود: کسانی که این نوع پایان نامه‌ها را انتخاب می‌کنند معمولا مدت تحصیلشان طولانی تر می‌شود و باید هزینه بیشتری پرداخت کنند. علاوه براین مشخص نیست که کارفرما خروجی کار را تایید کند.

ابراهیمی تاکید کرد: به همین دلیل بنیاد نخبگان درنظر دارد از دانشجویانی که طرح رساله یا پایان‌نامه کارفرما محور دارند حمایت ویژه‌ای مثل برخورداری از جوایز پسا دکتری، طرح جایگزین خدمت و شرایط ویژه برای گذراندن دوران نظام وظیفه صورت دهد.

وی بیان کرد: به دنبال آن هستیم که از سال آینده شیوه نامه‌ای برای جشنواره امیرکبیر تدوین شود تا بتوانیم حمایت ویژه تری از برگزیدگان این جشنواره داشته باشیم.

این مسئول گفت: می‌توانم این وعده را بدهم که برگزیدگان این جشنواره بتوانند برای تجاری‌کردن طرح‌های خود از تسهیلات بانکی مناسب برخوردار شوند و یا اگر بخواهند در دستگاهی دولتی مشغول شوند فرایند برایشان تسهیل شود.

انتهای پیام
captcha