نخستین محموله مخزن‌دار ریلی نفت سفید وارد زاهدان شد
کد خبر: 4116241
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵

نخستین محموله مخزن‌دار ریلی نفت سفید وارد زاهدان شد

مدیر منطقه شرکت‌ نفت زاهدان گفت: نخستین محموله مخزن‌دارهای ریلی نفت سفید با تغییراتی در خط انتقال بندرعباس، وارد انبار نفت شهید حاج‌قاسم سلیمانی زاهدان شد.

ورود اولین محموله مخزن‌دار ریلی نفت سفید به زاهدانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، قربانعلی مردانی، مدیر منطقه شرکت‌ نفت زاهدان، گفت: با پیگیری‌های انجام شده و همکاری ستاد شرکت ملی پخش و منطقه هرمزگان، خط انتقال ریلی نفت سفید از مبدأ بندرعباس به مقصد زاهدان فعال شد و نخستین محموله مخزن‌دارهای ریلی پنج‌شنبه 29 دی‌ماه در انبار نفت شهید حاج قاسم سلیمانی زاهدان تخلیه شد.
 
مدیر منطقه شرکت‌نفت زاهدان ادامه داد: با توجه به سرمای شدید هوا و نیاز به سوخت‌رسانی سریع‌تر و نیز کافی نبودن توان انتقال سوخت از طریق نفتکش‌های جاده‌پیما، طرح ارسال نفت‌ سفید از طریق ریل در دستور کار قرار گرفت و با آغاز این طرح انتقال نفت سفید شتاب بیشتری یافت.
 
مردانی اضافه کرد: از ابتدای این طرح تاکنون حدود یک میلیون و 700هزار لیتر نفت سفید در دو مرحله از طریق واگن به زاهدان ارسال شده و واگن‌های بیشتری نیز در حال بارگیری و ارسال به منطقه است.
 
وی با اشاره به برودت هوا در شمال استان، گفت: با توجه به سرمای هوا در حوزه سیستان، توجه بیشتری به این ناحیه معطوف شده و با اقدامات انجام شده و همکاری مسئولان استان، نفت سفید توزیع شده در 9 ماهه امسال 3 درصد بیشتر از مشابه سال قبل بوده است.
انتهای پیام
captcha