نمایشگاه بزرگ کتاب در لرستان برپا می‌شود
کد خبر: 4112251
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
بهمن امسال؛

نمایشگاه بزرگ کتاب در لرستان برپا می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برپایی رویداد نمایشگاه کتاب در لرستان در بهمن‌ماه امسال خبر داد.

منصور احمدی، مدیرکل ارشاد لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان امروز، 14 دی‎ماه در آیین تجلیل از برگزیدگان نهمین دوره انتخاب کتاب سال استان لرستان و رونمایی از کتاب سال در حوزه قرآن و عترت لرستان، با بیان اینکه عرصه خدمت‌رسانی لحظات شیرینی دارد که هم‌نشینی با فرهیختگان از شیرین‌ترین لحظات آن است، افزود: دین اسلام بر پایه دانایی و علم و دانش استوار است و ستون دانایی هم کتاب است و بر همین اساس لفظ جلاله کتاب با مشتقات آن 250 بار در قرآن آمده است.

وی افزود: در نهمین دوره جایزه کتاب سال استانی لرستان، آثار در موضوعات ده‌گانه رده‌بندی دیویی و نیز گروه کودک و نوجوان ارزیابی و داوری شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه در این دوره، در مجموع 100 عنوان مورد ارزیابی قرار گرفت، اضافه کرد: پس از داوری مرحله اول 12 عنوان کتاب به مرحله دوم راه یافت که از میان آثار یاد شده، پس از ارزیابی دقیق و علمی هر اثر از سوی حداقل دو نفر از داوران 4 عنوان کتاب برگزیده و 5 عنوان کتاب شایسته تقدیر شناخته شد.

وی گفت: از ابتدای مسئولیت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان یکی از اولویت‌های کاری این اداره کل را تبیین و ترویج فرهنگ کتاب خوانی گذاشتم و در این زمینه دست یاری به سوی فعالان حوزه کتاب دراز می‌کنم.

وی با بیان اینکه میزان سنجش دانایی مردم و اعتلای فرهنگ هر قوم و جامعه با میزان کتاب سنجیده می‌شود و هرچه ارتباط با کتاب بیشتر باشد مردم اندیشمندتر هستند، به سیاست راهبردی اداره کل ارشاد در ترغیب و تشویق امر کتاب اشاره و تصریح کرد: در بهمن‌ماه امسال رویداد بزرگ کتاب را در دو بخش در لرستان خواهیم داشت؛ یکی بخش فروش نمایشگاه کتاب است که با حضور 300 ناشر از سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش اصلی رویداد کتاب فعالیت‌های جنبی نمایشگاه است که تاکنون اجرای 15 برنامه در این زمینه پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: برای بهبود فرهنگ کتابخوانی در جامعه و به ویژه در استان لرستان از پیشنهادات و ایده‌ها و الگوهای همه عزیزان صاحب فکر استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha