ارادتی ۱۵ ساله از موکبی به رنگ مادر
کد خبر: 4110054
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

ارادتی ۱۵ ساله از موکبی به رنگ مادر

موکب فاطمیون بیرجند مدت ۱۵ سال است که با کمک جوانان و نوجوانان بیرجندی و روستاهای اطراف در حال خدمات‌رسانی به مردم در ایام فاطمیه است. موکبی که خادمانش اصرار دارند آنان را خادم الزهرا صدا بزنی‌.

موکب فاطمیهدر ایام فاطمیه چند کیلومتری که از بیرجند فاصله می‌گیری، موکبی را می‌بینی که حال و هوای آن تو را به یاد خانه مادرانه‌ای می‌اندازد که همواره در آن توجه به دیگران و همسایگان حرف اصلی را می‌زد.

در این ایام هرساله این مکان می‌شود مامنی برای عزاداران که حضرت فاطمه(س) را مادر خود می‌دانند و دوست دارند هر کار که از دستشان برآید انجام دهند. از جوان دهه هشتادی تا پیرمرد ۶۰ ساله همه و همه برای یک هدف اینجا جمع شده‌اند و آن نشان دادن ارادت به دخت نبی مکرم اسلام است.

موکب فاطمیون بیرجند مدت ۱۵ سال است که با کمک جوانان و نوجوانان بیرجندی و روستاهای اطراف در حال خدمات‌رسانی به مردم در ایام فاطمیه است. موکبی که خادمانش اصرار دارند آنان را خادم الزهرا صدا بزنی‌.

جلوتر می‌روم؛ موکب‌ها در حال پذیرایی از افرادی هستند که از این محل عبور می‌‌کنند. از صدای بلندگوهایی که عزای فاطمی را نجوا می‌کنند و مردانی که در حال هم زدن دیگ و یا دادن چایی به دست عزاداران اشک می‌ریزند، می‌توان فهمید چه حس و حالی در این موکب‌ها جاری است.

مهدی ۱۴ ساله که در حال شکستن هیزم‌ها برای فراهم کردن آتش نذری است؛ ابتدا میلی به سخن گفتن ندارد اما در همان حال شکستن چوب‌ها نوایی زیر لب زمزمه می‌کند؛ می‌گوید: برای مادر یک عالم روضه می‌خوانم. برایم عجیب بود حس و حالی که داشت؛ او ۱۴ ساله بود اما برخلاف همه آنچه رسانه‌های غربی می‌گویند بسیار معتقد بود و برای حفظ این اعتقاد تلاش می‌کرد.

موکب فاطمیه

تلاشی برای حفظ اعتقادات 

مهدی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: وقتی همه دنیا بر روی نسل دهه هشتادی تمرکز کرده‌اند ما باید نشان دهیم که هنوز هم در راه اعتقادات و آرمان‌های اسلام دهه هشتادی‌ها پیشرو هستند‌.

وی افزود: من تمام تلاشم را انجام می‌دهم تا تحت تاثیر دنیایی که دشمن برایم زیبا ساخته قرار نگیرم؛ فکر می‌کنم حضور در این جلسات و کمک به فراموش نشدن اعتقادات دینی، بزرگترین کاری است که باید انجام دهم.

خسرو حیدری، خادم موکب فاطمیه

بارور شدن خوبی‌ها در دل مجالس اهل بیت(ع)

خسرو حیدری، پیرمرد ۶۰ ساله‌ای بود که چندین سال است در موکبی که به نام حضرت زهرا(س) برپا شده فعالیت دارد. وی که دائما در حال سرزدن به دیگ‌های نذری است در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: عشق به اهل بیت(ع) کوچک و بزرگ نمی‌شناسد؛ امری است که در نهاد انسان‌ها بارور شده و با پرورش یابد.

وی افزود: مهم‌ترین راه پرورش این تفکر همین مجالس عزاداری ائمه است چراکه انسان را به یاد خوبی‌ها و آنچه باید از زندگی فانی کسب کند می‌اندازد؛ انسان پاک آفریده شده و این خوبی‌ها نباید هیچ گاه از نهاد او خارج شود.

حیدری بیان کرد: شاید تمام این مجالس و عزاداری‌ها به معنای یادآوری یک نکته باشد و آن ماندگاری خوبی‌ها در ذات مسلمانی ماست؛ به واسطه این مراسم است که یاد می‌گیریم به فکر یکدیگر باشیم؛ به نیازمندان کمک کرده و دستگیری کنیم؛ شاید این تمام پیام فاطمیه باشد.

حسن حیدری، خادم موکب فاطمیه

خادم اهل بیت بودن سن و سال نمی‌شناسد 

حسن حیدری، یکی از اعضای موکب فاطمیون نیز در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: این موکب حدود ۱۵ سال است به همت جوانان بیرجند و روستاهای اطراف برپا شده و در حال ارائه خدمات به مردم است.

وی با بیان اینکه پخت نان محلی و نذری و چای ایرنی و عراقی از جمله این خدمات است، یادآور شد: خدمت به مکتب ائمه سن و سال نمی‌شناسد؛ بلکه جوششی است که در نتیجه درک مفاهیم این مکتب ماندگار شده است‌.

وی که خود را خادم الزهرا معرفی می‌کند، اظهار کرد: تمام این موکب به همت جوانان و نوجوانان برپا شده و حتی یک ریال از سازمان و نهادی کم  نگرفته است و این به معنای عشق واقعی است؛ عشقی که حتی پس از مرگ نیز از بین نمی‌رود.

حیدری بیان کرد: عشق به اهل بیت(ع) که به معنای عشق به تمام خوبی‌های عالم است، سرمایه جاودانی است که باید حفظ شود و است مجالس و مواکب و خدمات رسانی یکی از راه‌های مهم حفظ آن است.

در حال دور شدن از موکب هستم که کودکانی ۱۰ تا ۱۲ ساله که می‌گویند از راه مدرسه به اینجا آمده‌اند چای تعارف می‌کنند؛ می‌گویند بفرمایید چای روضه. چای را برمی‌دارم و در حال دور شدن از این موکب با خود فکر می‌کنم این نجوای مادرانه تا همیشه تاریخ فرزندانی از جنس مکتب پیامبر را تربیت خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha