مردم سیستان‌و‌بلوچستان نشان دادند پای ولایت خود ایستاده‌اند
کد خبر: 4109435
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲

مردم سیستان‌و‌بلوچستان نشان دادند پای ولایت خود ایستاده‌اند

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: برای جلوگیری از دو قطبی‌سازی و ایجاد تفرقه بین مردم، تدبیر مقام معظم رهبری اعزام هیئتی به استان بود که در این سفر مردم شیعه و سنی ولایت‌مداری خود را نشان داده و در جلسات و برنامه‌ها شرکت کردند.

آیت‌الله محامی امام‌جمعه زاهدانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان، آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام‌ جمعه زاهدان، سوم دی‌ماه در جمع مردم، علماء و مسئولان شهرستان‌های چابهار، دشتیاری و کنارک، گفت: مردم سیستان و بلوچستان در عرصه‌های مختلف، ولایتمداری خود را به نمایش گذاشته و در برهه‌های حساس پشتیبان انقلاب بوده‌اند.
 
امام جمعه زاهدان افزود: پس از اتفاقات ناگوار در شهر زاهدان و در سفر هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری به استان شاهد همبستگی و اتحاد مردم شیعه و سنی بودیم و در این سفر، بر برخورد بدون اغماض با خاطیان و احقاق حق همه اطراف قضایا تأکید شد.
 
آیت‌الله محامی ادامه داد: بنده پس از حادثه چابهار تأکید کردم که باید به گونه‌ای عمل کنید که‌ تا حقی از مردم ضایع نشود اما همراهی نشد و نکته قابل توجه این است که‌ اقدامات آشوب آفرین از هر طیف که باشد باید محکوم و بررسی شود.
 
وی افزود: برای جلوگیری از دو قطبی‌سازی و ایجاد تفرقه بین مردم، تدبیر مقام معظم رهبری اعزام هیئتی به استان بود که در این سفر مردم شیعه و سنی ولایت‌مداری خود را نشان داده و در جلسات و برنامه‌ها شرکت کردند و در مقابل برخی نیز در جلسات شرکت نکردند.
 
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: وحدت و انسجام مردم منطقه زمینه‌ساز رشد اقتصادی، علمی و فرهنگی خواهد بود و بالعکس، اگر تفرقه و نا‌امنی ایجاد شود توسعه و آبادانی نیز تحت شعاع قرار می‌گیرد.
 
آیت‌الله محامی افزود: در گذشته و در دیدار با سران طوایف در زاهدان متذکر شدم که از شمال تا جنوب استان به کارگاه عمرانی تبدیل شده و باید برای حفظ آرامش استان هوشیار باشیم اما حوادث اخیر باعث عدم استقبال سرمایه‌گذاران برای حضور در استان شده به گونه‌ای که حاضرند جریمه‌های سنگین فسخ قرارداد را پرداخت، اما در استان ما سرمایه‌گذاری نکنند.
 
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تعطیلی طرح‌ها و پروژه‌ها سبب عدم توسعه استان شده و ضررش به مردم استان می‌رسد، اظهار کرد: این وحدت، همدلی و همفکری مردم ابتدا با خودشان و سپس با مسئولان مختلف سبب شده در جنوب استان اقدامات خوبی انجام گیرد، امیدواریم با حفظ امنیت موجود و اتحاد و همدلی بیشتر مردم با مسئولان مسیر توسعه را با شتاب بیشتری پیش برود.
 
آیت‌الله محامی گفت: برخورد با نیروی متخلف تضعیف سازمان نیست و نباید نظام را فدای تخلف یک فرد کرد، بلکه باید با نیروی متخلف برخورد و نیروی درستکار تشویق شود تا اعتماد به نظام هم بیشتر شود، اگر عدالت به درستی اجرا شود اعتماد عمومی افزایش پیدا می کند.
 
وی بر تعامل و ارتباط بیشتر علمای شیعه و سنی تأکید کرد و گفت: هرچقدر تعامل و ارتباط علما با یکدیگر بیشتر باشد سبب می‌شود دشمن فرصت سوء استفاده نداشته و نتواند بین ما رسوخ کند و دوقطبی سازی شیعه و سنی راه بیندازد.
انتهای پیام
captcha