جهادگران «طلوع حق» در پی اشتغال‌زایی
کد خبر: 4106661
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱

جهادگران «طلوع حق» در پی اشتغال‌زایی

گروه جهادی طلوع حق یا خیرینه تهران از جمله گروه‌هایی است که خدمات فراوانی را در مناطق محروم کشور ارائه کرده است که از جمله ‌می‌توان به فعالیت در حوزه اشتغال‌زایی اشاره کرد.

جهادگران طلوع حقبه گزارش ایکنا، گروه جهادی «طلوع حق» یا «خیرینه» از جمله گروه‌های جهادی فعال کشور است. این گروه جهادی که فعالیت‌های خود را از سال 95 آغاز کرده، تلاش فراوانی در راه محرومیت‌زدایی از نقاط مختلف کشور به ویژه استان‌های محروم کشور داشته است.

هسته اولیه این گروه جهادی شامل هفت نفر اعضای شورای مرکزی گروه بوده و هم‌اکنون نیز تعداد بیش از 200 نفر عضو فعال دارد که بنا به اقتضائات موجود انتخاب شده و برای اجرای برنامه‌های جهادی به نقاط مختلف کشور اعزام می‌شوند.

گروه جهادی خیرینه این افتخار را دارد که دو شهید جهادی به نام‌های شهید امین شیرازی و شهید محمد حسینی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است. این دو شهید بزرگوار در راه بازگشت اعضای گروه از اردوی جهادی در استان کرمانشاه به محل زندگی خود دچار سانحه رانندگی شدند و به شهادت رسیدند.

اعضای این گروه جهادی فعالیت‌های مختلفی را در حوزه‌های کارآفرینی، اشتغال‌زایی، محرومیت‌زدایی، برنامه‌های فرهنگی در حوزه آقایان و بانوان، خدمات عمرانی و ... در شهرهای مختلف استان‌های محروم کشور همچون خوزستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان انجام داده است.

در حوزه عمرانی برنامه‌هایی همچون ساخت مسجد، احداث مدرسه و خانه و ... از سوی اعضای گروه انجام شده است. همچنین، در حوزه پزشکی نیز اعضای متخصص گروه شامل پزشکان و پرستاران در برهه‌های مختلف زمانی همچون دوران شیوع کرونا و پس از آن مشغول ارائه خدمت به مردم و محرومان کشور بوده و هستند.

همچنین، در حوزه فرهنگی نیز برنامه‌های مختلف آموزشی از سوی اعضای گروه در مناطق حاشیه‌ای تهران و شهرهای محروم صورت می‌گیرد. یکی از فعالیت‌های مهم گروه خیرینه در حوزه اشتغال‌زایی قرار دارد. در دورانی که تولید پنبه کشور با مشکلاتی مواجه شده بود، اعضای گروه اقدام به تسهیل‌گری و ایجاد ارتباط میان کشاورزان و مسئولان کرده و چرخه تولید پنبه را به خوبی در این منطقه راه‌اندازی کردند. ایجاد کارگاه مرغ‌داری، تولیدی و ... در خوزستان و نیز ایجاد تولیدی‌های ویژه لباس در تهران از دیگر فعالیت‌های گروه جهادی خیرینه بوده است.

فعالیت‌های محرومیت‌زدایی گروه جهادی خیرینه در استان تهران نیز در نقاط مختلفی همچون بخش‌های محروم اطراف حرم امام خمینی(ره)، شهرستان‌های اسلامشهر و گلستان، شهر ری و ... اجرا می‌شود که تأثیرات خوبی در میان مردم محروم منطقه داشته است.

انتهای پیام
captcha