برگزاری طرح اعطای مدرک حفظ عمومی قرآن با همکاری 45 مرکز اخذ آزمون در البرز
کد خبر: 4106211
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴

برگزاری طرح اعطای مدرک حفظ عمومی قرآن با همکاری 45 مرکز اخذ آزمون در البرز

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک حفظ عمومی به حافظان قرآن در این استان گفت: در استان 45 مرکز مجاز اخذ آزمون فعالیت دارند که هشت مرکز آن مربوط به دارالقرآن‌های آموزش و پرورش و مابقی تشکل‌های قرآنی تبلیغات اسلامی هستند.

حجت الاسلام مهدی ولائی برحق مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز

حجت‌الاسلام مهدی ولائی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به برگزاری آزمون‌های تخصصی حفظ قرآن از سوی تبلیغات اسلامی گفت: حفاظ در سراسر کشور برای اخذ مدرک می‌توانند به دو طریق اقدام کنند، یکی شرکت در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ و دیگری شرکت در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک حفظ عمومی به حافظان قرآن کریم.

وی درباره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ اظهار کرد: این آزمون برای حافظان ۱۰ و ۲۰ جزء و کل قرآن کریم است که طبق مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی سالی یک مرتبه و طی چهار مرحله به‌صورت سراسری و متمرکز برگزار می‌شود و ثبت‌نام در آن هم از طریق مراجعه به سایت سازمان دارالقرآن‌الکریم به آدرس https://telavat.ir/ در اسفندماه صورت می‌گیرد.

این مسئول به شیوه برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک حفظ عمومی به حافظان قرآن کریم اشاره کرد و افزود: این آزمون در ۱۰ مقطع از یک جزء تا حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت https://hefz.telavat.ir/ پس از مطالعه آیین‌نامه و راهنما نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

ولائی‌برحق با بیان اینکه تمام فرآیند این آزمون به جز اخذ آزمون به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود، گفت: در این خصوص در استان البرز 45 مرکز مجاز اخذ آزمون همکاری دارند که هشت مرکز آن مربوط به دارالقرآن‌های اداره‌‌کل آموزش و پرورش استان و مابقی تشکل‌های قرآنی اداره‌‌کل تبلیغات اسلامی در سطح استان هستند که برای اخذ آزمون همکاری خواهند داشت.

وی تصریح کرد: مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) نیز با توجه به گستردگی شعب در حال اضافه شدن به سامانه اعطای مدرک حفظ عمومی است که به یاری خدا در ماه‌های آتی به مراکز مجاز استان افزوده خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز اظهار کرد: جهت فراهم کردن مقدمات این آزمون طی سه مرحله، برای داوطلبان ممتحنی دوره آموزشی برگزار شد که پس از اخذ آزمون پایان دوره 54 ممتحن قبول و به دبیرخانه مرکز معرفی شدند. بلافاصله پس از اعلام ممتحنین مجاز به دبیرخانه مرکز، از مهرماه تاکنون 14 نوبت آزمون از سوی پنج مرکز مجاز برگزار شده است که در مرحله صدور گواهی الکترونیکی حائزان مدرک قرار دارد.

وی در پایان یادآور شد: اخیرا سازمان دارالقرآن‌ تفاهم‌نامه‌ای برای آزمون اعطای مدرک حفظ عمومی قرآن با مهد قرآن منعقد کرده است که بتوانند در استان‌ها به این قضیه ورود کنند، لذا ممکن است تعداد مراکز مجاز افزایش یابد.

انتهای پیام
captcha