«رویداد پیشگام» برای حل چالش‌های البرز راهکار ارائه می‌دهد
کد خبر: 4103653
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳

«رویداد پیشگام» برای حل چالش‌های البرز راهکار ارائه می‌دهد

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با بیان اینکه در «رویداد پیشگام» بخشی از آسیب‌ها و چالش‌ها شناسایی می‌شود، گفت: نگاه به معضلات و مشکلات باید یک نگاه مسئله‌شناسانه باشد.

حجت الاسلام مهدی ولائی برحق مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام مهدی ولایی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، صبح امروز، نهم آذرماه در آیین افتتاح هشتمین رویداد پیشگام که در مرکز همایش شهدای پردیس کشاورزی برگزار شد، با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) و پیامبران همه برای رفع مشکلات و حرکت در مسیر الهی آمدند، گفت: امروز همه افرادی که در این رویداد حضور دارند مشکلات این استان را درک کرده‌اند؛ از امتحانات ترم، بیماری، مسئله مالی، مشکلات خانوادگی گرفته تا موضوعات اجتماعی، سیاسی و... که رفع هر یک از آن‌ها باید راه‌حل مشخص و کارآمدی داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه عیار هر شخص به اندازه همتی است که برای حل مسئله به‌کار می‌گیرد، بیان کرد: برخی افراد همت خود را به اندازه مشکلات و مسائل روزمره به‌کار می‌گیرند، برخی هم توان تغییر شرایط در ابعاد بزرگتر را دارند، اما همت خود را در مسائل دیگر به‌کار می‌گیرند.

این مسئول توضیح داد: در واقع هر اندازه که فکر و ذهن فرد درگیر مسئله‌ای باشد و آن موضوع در عرصه‌های بزرگتر تأثیرگذار باشد، آن فرد به انسان بزرگتری تبدیل می‌شود.

ولائی‌برحق گفت: پیامبران و ائمه اطهار(ع) بزرگترین اهداف را دنبال می‌کردند، آنها به‌دنبال منافع شخصی نبودند و سعی داشتند اشرف مخلوقات را در مسیر تکامل و پیشرفت قرار دهند؛ این نشان می‌دهد از همان ابتدا بزرگان عالم در پی حل مسئله و رفع مشکلات بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به داستان حضرت نوح(ع) اظهار کرد: در حالی که آن روزها همه به نوح(ع) طعنه می‌زدند و مسخره‌اش می‌کردند، اما او می‌دانست که در مسیر ایجاد یک جامعه جدید در حرکت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در رویداد پیشگام بخشی از آسیب‌ها و چالش‌ها شناسایی می‌شود، گفت: نگاه به معضلات و مشکلات باید یک نگاه مسئله‌شناسانه باشد. بنابراین، شما در قدم اول باید مشکل و دغدغه را به‌درستی انتخاب کنید، سپس یافتن راه‌حل و در نهایت رفع مشکل است که نشان می‌دهد سختی طی کردن مسیر رفع مشکلات چقدر سخت و پیچیده است.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه این دوره در استان‌های دیگر نیز برگزار شده است، بیان کرد: طرح مسئله و حرکت در مسیر آن نیازمند جدیت و همت بالایی است. در این میان افراد آموزش‌های لازم را نیز خواهند دید.

انتهای پیام
captcha