خودسازی، مقدمه ظهور است
کد خبر: 4100454
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶

خودسازی، مقدمه ظهور است

امام جمعه آبیک با اشاره به لزوم خودسازی برای ایجاد مقدمات ظهور، گفت: خداوند ثابت کرده که بندگان مؤمن وارثان زمین خواهند بود اما تا لیاقت و ظرفیت پیدا نکنیم این رحمت به ما نخواهد رسید.

مناجات با خداحجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمد حسینی میر‌امینی، امام جمعه آبیک، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به اینکه بعد از بعثت نبی مکرم اسلام‌(ص) بحث اصلی، پذیرش خدا نبود بلکه پذیرش نمایندگی پیامبر از طرف خدا بود گفت: جامعه‌ قبل از پیامبر، جامعه‌ جاهلیت است اما بدوی نیست؛ این تصور نباشد انسان‌هایی بودند که به هیچ اعتقاد نداشتند، خیر خود قرآن هم اشاره دارد که آنها هم خدایی را قبول داشتند، اما اصل پذیرش پیامبر به‌عنوان نبی محل نزاع بود، اکنون هم دعوای عالم سر مسئله امام زمان(عج) است.

امام جمعه آبیک گفت: اگر می‌خواهیم در مسیر دقیق دینداری قرار بگیریم باید نسبت خود با بحث ظهور را مشخص کنیم! نسبت دین‌داری ما در رابطه ما با امام‌  زمان(عج) مشخص می‌شود، برای خود مشخص کنیم که چقدر از این علاقه واقعی است و چه میزان از آن تعارفی و مجلسی است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از ما نسبت دستورهای دینی را با ایجاد مولفه‌های قدرت اجتماعی و سیاسی نمی‌دانیم، آسیب آنجاست که صهیونیست‌ها این موضوع را درک می‌کنند اما بعضی از سیاسیون کشور ما متوجه نیستند، ادعا دارند که جدایی دین از سیاست وجود ندارد اما در عمل عین جدایی دین از سیاست رفتار می‌کنند.

میر‌امینی تصریح کرد: دستورات دین، انسان را قوی بار می‌آورد. امام زمان(عج) برای ظهور به مدیر توانمند نیاز دارد تا تشکیل حکومت بدهد. برای چه دینداری می‌کنیم؟ دین قرار است ما را قوی بار بیاورد، کنترل کند، توانمند کند، چشم ما را کنترل کند تا ذهن برای یاری امام در دوران ظهور متمرکز شود. زیارت عاشورا یکی از زیارت‌های محوری دین ماست، بعضی از ما زیارت عاشورا می‌خوانیم و برای غربت و شهادت امام حسین(ع) اشک می‌ریزیم اما نمی‌دانیم که ما در دوران حاضر سبب غربت امام زمان(عج) هستیم و برای یاری او قدمی برنمی‌داریم.

وی در پایان اظهار کرد: خداوند ثابت کرده که بندگان مومن وارثان زمین خواهند بود اما تا لیاقت و ظرفیت پیدا نکنیم این نعمت و رحمت به ما نخواهد رسید. پس از عمری دینداری هنوز نمی‌توانیم رابطه‌ خود با همسر و فرزندانمان را مدیریت و اصلاح کنیم، پس با این ظرفیت هنوز برای فرج آماده نیستیم، ما هنوز ظرفیت مدیریت جهان را نداریم، ممکن است اگر ظهور اتفاق افتد ما مستکبر شویم، ممکن است اگر ثروت به‌دست ما بیفتد آن را حرام کنید پس باید خودسازی کنیم تا مقدمات ظهور آماده شود.

انتهای پیام
captcha