منتخبان مسابقات قرآن دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تجلیل شدند
کد خبر: 4095279
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

منتخبان مسابقات قرآن دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تجلیل شدند

طی مراسمی از منتخبان بیست و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تجلیل شد.

دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، تجلیل از منتخباان قرآنیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، طی مراسمی با حضور آرش رنجبران، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، حجت‌الاسلام شمسی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان، امروز هفتم آبان‌ماه از منتخبان بیست و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن تجلیل شد.

حجت‌الاسلام محمدمهدی شمسی، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی در این مراسم، اظهار کرد: حرکت جمهوری اسلامی برای تحقق تمدن نوین اسلامی بوده و این راه تربیت نسل انقلابی است. نسلی که خصوصیاتی شامل شجاع، متدین، دارای ابتکار، پیش‌گام غیور و خودباور دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به نسل فعلی و به شهدا مدافع حرم و امنیت دارند؛ اما باید این نسل فعلی مدیریت و تربیت لازم را داشته باشند؛ زیرا فوق‌العاده حساس هستند. استفاده از محتوای قرآن برای تربیت نسل فعلی و آشنا کردن با آموزه‌های قرآنی برای تحقق چنین نسلی ضروری است.

آرش رنجبران، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، به جایگاه والای قرآن اشاره کرد و با تأکید بر توجه ویژه به امر تربیت از طرف دانشگاهیان به‌ویژه در حوزه فرهنگی و قرآنی گفت: قرآن در دانشگاه‌ها و آموزش عالی در جایگاه رفیعی است. یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه، تربیت اسلامی بوده و نیاز دائمی به رهنمود‌های قرآنی و توسعه مبانی قرآنی در جامعه ضرورت دارد.

مهدی مهدی‌پور، دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در ادامه گفت: توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و معارف دینی در واحد‌ها و مراکز دانشگاهی ضروری است و ایجاد انگیزه در علاقه‌مندان و مشارکت حداکثری دانشگاهیان در فعالیت‌های مرتبط با قرآن و عترت، هماهنگی و وحدت رویه میان کانون‌های قرآن و عترت واحد‌ها و مراکز استان و گسترش فعالیت‌ها و هم‌افزایی در برگزاری فعالیت‌های قرآنی مهم است.

وی اضافه کرد: چگونگی برگزاری بیست و هفتمین مسابقات کتبی و شفاهی، جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت(ع) دانشگاه آزاد اسلامی، برپایی نمایشگاه‌ها، طرح یکشنبه‌های قرآنی، طرح ملی حفظ قرآن و شرایط مصاحبه و جذب استادان درس انس با قرآن جزو طرح‌های پیشنهادی برای اجرا در سال تحصیلی جدید است که با توجه به ابلاغ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی درباره میزبانی این جشنواره برای سومین بار توسط استان آذربایجان شرقی، مشارکت کارشناسان قرآن در این امر جدی‌تر از سال گذشته است.

انتهای پیام
captcha