رزمایش «جهادگران فاطمی 2» در سراسر کشور برگزار می‌‎شود
کد خبر: 4094619
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

رزمایش «جهادگران فاطمی 2» در سراسر کشور برگزار می‌‎شود

سردار محمد زهرایی از برگزاری رزمایش سراسری «جهادگران فاطمی 2» خبر داد و گفت: این رزمایش از 28 آبان‌ تا 15 آذرماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

سردار زهراییسردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی در گفت‌و‌گو با ایکنا در رابطه با وضعیت طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متأسفانه با اینکه این طرح امضای تعداد 50 نماینده مجلس برای دو فوریت ارائه آن در صحن علنی را به دست آورده‌ است، مدتی است که این طرح در هیئت‌ رئیسه مجلس باقی مانده و اعلام وصول نمی‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه از هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی درخواست داریم تا با اعلام وصول و ارائه این طرح در صحن علنی زمینه را برای تصویب نهایی آن آماده کنند، تصریح کرد: تصویب این طرح تأثیر فراوانی در روند فعالیت‌ها و خدمات جهادگران در سراسر کشور خواهد داشت.

سردار زهرایی در ادامه از برگزاری رزمایش «جهادگران فاطمی 2» به مناسبت هفته بسیج در سراسر کشور خبر داد و گفت: در این رزمایش حداقل 150 هزار جهادگر حضور داشته و در قالب گروه‌های جهادی مختلف نسبت به خدمت‌رسانی به محرومان و آسیب‌دیدگان اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه این رزمایش از 28 آبان‌ماه تا 15 آذرماه سال جاری برگزار می‌شود، تصریح کرد: این رزمایش در تمامی استان‌های کشور برگزار می‌شود و جهادگران هر استان نیز در این رزمایش مراسمی ویژه برای آغاز به کار فعالیت‌های خود برپا کرده و سپس برای خدمت‌رسانی به نقاط محروم به جغرافیای هدفی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه جهادگران در این رزمایش از اقشار مختلف حضور دارند، گفت: گروه‌های جهادی در اقشار مختلف از میز خدمت گرفته تا گروه‌های مربوط به فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی و ... در این رزمایش فعالیت می‌کنند.

سردار زهرایی با اشاره به اینکه جهادگران در قالب 14 هزار گروه جهادی در رزمایش «جهادگران فاطمی 2» خدمت‌رسانی می‌کنند، اظهار کرد: گروه‌های جهادی در طول سال نسبت به برگزاری رزمایش‌های مختلف در کشور کرده و زمینه را برای خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی از آسیب‌دیدگان و محرومان فراهم می‌کنند.

یادآور می‌شود، قانون بسیج سازندگی سال ۸۶ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و درباره وظایف آن نیز در ماده پنج این قانون آمده است که ساماندهی گروه‌های جهادی و نیروهای داوطلب با بسیج سازندگی است. البته برای اینکه بحث انحصارطلبی بسیج از سوی برخی مطرح نشود، بسیج سازندگی خیلی به این حوزه ورود نکرد.

قانون بسیج سازندگی از گذشته وجود داشت و طرحی که امروز در مجلس پیگیری می‌شود، طرح قانون اصلاح بسیج سازندگی است که چند محور اصلی دارد. در قانون پیشین بسیج سازندگی آمده است که نهادهای اجرایی مجازند که پروژه‌های محرومیت‌زدایی عام‌المنفعه را به بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی بسپارند که این موضوع در طرح اصلاحی قانون بسیج سازندگی به این صورت آمده است که دستگاه‌های اجرایی مکلف به این امر باشند. محور دوم نیز درباره نظم دادن به گروه‌های جهادی است تا کانالی ویژه برای تنظیم برنامه‌های آن‌ها و نیز جمع‌آوری کمک‌های نهادها و دستگاه‌های مختلف وجود داشته باشد.

محور سوم و مهم طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی مربوط به حمایت از گروه‌های جهادی در مواردی همچون بیمه، درمان، محسوب شدن به عنوان شهید خدمت، ایثارگر و برخورداری از مزایای سایر مؤسسات و نهادهای مردمی است. البته موضوع احتساب جان‌باختگان جهادی به عنوان شهید را بنیاد شهید بنا به دلایلی نپذیرفت، اما در پی هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقرر شد جهادگرانی که جان خود را در راه جهاد و خدمت به محرومان تقدیم انقلاب اسلامی می‌کنند به عنوان شهید خدمت محسوب شوند.

انتهای پیام
captcha