اعتصاب غذای 40 زندانی جهاد اسلامی
کد خبر: 4072545
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰

اعتصاب غذای 40 زندانی جهاد اسلامی

40 اسیر عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین در اعتراض به حکم ناعادلانه دادگاه صهیونیستی در حق یک زندانی فلسطینی دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فلسطین الیوم، بنیاد مهجه القدس امروز جمعه گزارش داد که 40 زندانی جهاد اسلامی در زندان عوفر در همبستگی با اعتصاب غذای خلیل محمد عواوده، از عصر دیروز  پنجشنبه اعتصاب غذای علنی خود را آغاز کرده‌اند.

مهجه القدس اعلام کرد: این اقدام همچنین در اعتراض به بی‌توجهی مقامات اشغالگر صهیونیستی در پاسخ به خواسته‌های زندانی خلیل عواوده مبنی بر پایان دادن به بازداشت اداری خودسرانه و آزادی وی است.

دادگاه صهیونیستی موسوم به «عوفر» روز چهارشنبه تصمیم گرفت حکم بازداشت اداری خلیل محمد عواوده را که در حال اعتصاب غذاست، تایید کند.

بنیاد شهید، اسرا و مجروحین مهجه القدس در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که دادگاه رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت تا قرار بازداشت اداری عواوده را تا تاریخ دوم اکتبر 2022 بدون توجه به وخیم بودن وضعیت سلامتی او تایید کند.

خلیل عواوده، 40 ساله، اهل شهرک اذنا در غرب الخلیل، به اعتصاب خود برای بیستمین روز متوالی ادامه می‌دهد. وی پیشتر اعتصاب غذای خود را پس از 111 روز بر اساس وعده‌های آزادی خود به حالت تعلیق درآورد. اما مقامات رژیم اشغالگر عهد خود را زیر پا گذاشتند و با علم به اینکه او از اواخر سال گذشته میلادی در بازداشت بوده و اکنون در بیمارستان «اساف هروفیه» بستری است، قرار بازداشت اداری جدیدی را برای مدت چهار ماه برای وی صادر کردند.

گفتنی است عواوده متاهل و پدر چهار دختر است و سال‌ها در زندان‌های رژیم صهیونیستی سپری کرده است. ماه گذشته همسر این اسیر فلسطینی تأکید کرد که در دوران اعتصاب غذای وی، هیچ ملاقاتی با این اسیر نداشته است.

وی با بیان اینکه هیچ وسیله ارتباطی با عواوده ندارد گفت: به خاطر وخامت وضعیت سلامت او به بیمارستان منتقل شد، ولی اسرائیل همچنان به خواسته‌های عادلانه وی مبنی بر پایان بازداشت اداری و آزادی او پاسخی نداده است.

وی ضمن ابراز نگرانی شدید درباره وضعیت جسمانی این اسیر، تصریح کرد: طبیعتا نگرانی بسیاری نسبت به زندگی وی وجود دارد؛ به ویژه اینکه در پیامی که از طریق وکیل فرستاده، نوشته بود که می‌خواهم وصیتم را بنویسم، ولی از روحیه شما می‌ترسم. این بدان معناست که خلیل مرگ را در برابر چشمان خود می‌بیند.

انتهای پیام
captcha