اشتغال‌ ۱۳۰ زندانی استان البرز در شرکت‌های صنعتی اشتهارد
کد خبر: 4066764
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰

اشتغال‌ ۱۳۰ زندانی استان البرز در شرکت‌های صنعتی اشتهارد

مدیرکل زندان‌های استان البرز از اشتغال 130 زندانی در شرکت‌های صنعتی شهرستان اشتهارد خبر داد.

اشتغال‌زایی زندانیان

علی چهارمحالی، مدیرکل زندان‌های استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳۰ زندانی در این استان در شهرک صنعتی اشتهارد مشغول به کار شدند، گفت: یکی از مهمترین راه‌های جلوگیری از بازگشت زندانیان پس از آزادی به زندان‌ها و اجتماعی شدن آنها توانمندسازی زندانیان در حوزه اشتغال است.

وی با بیان اینکه با هماهنگی‌های به عمل آمده با مقامات قضایی و صنعتگران شهرک صنعتی اشتهارد این زندانیان دارای شغل هستند، افزود: این زندانیان در واحد‌های صنعتی شهرستان مشغول به کار شدند که ضمن تحمل حبس، فرایند بازگشت شرافتمندانه آنها به جامعه نیز مهیا خواهد شد و حقوق نیز دریافت می‌کنند.

مدیرکل زندان‌های استان البرز با اشاره به ارتکاب جرم به دلیل مشکلات اقتصادی و بیکاری، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی نیروی محرکه چرخ‌دنده‌های ارتکاب جرم است که اگر چرخ‌های صنعت با حضور آسیب‌دیدگان اجتماعی به چرخش درآید، باعث بی‌اثر شدن انگیزه‌های ارتکاب جرم و کند شدن حرکت چرخه جرم می‌شود.

چهارمحالی در پایان بر تقویت حوزه اشتغال مددجویان تأکید کرد و گفت: در این راستا باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای اشتغال زندانیان استفاده شود.

انتهای پیام
captcha