جشن بزرگداشت شاهچراغ(ع) در مساجد فارس
کد خبر: 4062254
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

جشن بزرگداشت شاهچراغ(ع) در مساجد فارس

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس از برگزاری برنامه‌های ویژه روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) در کانون‌های مساجد استان همزمان با ایام دهه کرامت خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس امروز، 16 خردادماه در حاشیه مراسم بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) به تشریح برنامه‌های این ایام در مساجد استان پرداخت و گفت: به مناسبت فرارسیدن ششمین روز از ذیقعده که در ایام دهه کرامت به نام روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع) نامیده شده است، برنامه‌های ویژه‌ای علاوه بر حرم مطهر، در مساجد و بقاع متبرکه استان فارس و اقصی نقاط کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه‌ها همزمان با ایام دهه کرامت و ششم ذی‌القعده در قالب‌های مختلف در حال برگزاری است و فضاسازی مناسب تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی به مردم با بهره‌گیری از بنر، پوستر و پرچم‌های رنگی انجام شده و در فضای مجازی نیز فعالیت‌هایی در حال اجراست.

امیدی از برپایی مراسم بزرگداشت روز حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) همراه با تبیین شخصیت والای فرزند امام هفتم (ع) با عنوان «امین ولایت» خبر داد و افزود: تعدادی از دلدادگان و ارادتمندان خاندان اهل بیت(ع) نیز در قالب کاروان از مبدا مساجد به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) مشرف شدند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس یادآور شد: نشست‌ها و جلسات با حضور روحانیون و اساتید دانشگاه‌ها و معرفی ابعاد شخصیتی حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) و همچنین تشکیل حلقه‌ها و گفتمان‌های پرسش و پاسخ با برای نوجوانان و جوانان نیز در حال برگزاری است.

وی یادآور شد: همچنین ثواب تلاوت قرآن کریم در طرح «تلاوت نور» نیز در شب و روز ششم ذیقعده به پیشگاه نورانی حضرت شاهچراغ (ع) اهدا خواهد شد.

امیدی با اشاره به دیگر برنامه‌ها تأکید کرد: محفل‌های انس با قرآن، جشنواره‌ها و مسابقات در رشته‌های مختلف نمایشگاه هنری، مسابقه نقاشی و دلنوشته و نمایشگاه آثار کودکان و نوجوانان، شب شعر، ختم قرآن و صلوات هدیه به ساحت مقدس حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) و برپایی ایستگاه‌های صلواتی توزیع شربت و شیرینی نیز از برنامه‌هایی است که به مناسبت ششم ذی‌القعده، روز حضرت شاهچراغ (ع) در کانون‌های مساجد استان اجرا شده است.

انتهای پیام
captcha