کلید حل مشکلات پشتیبانی از ولایت است / تداوم اقتدار ندسا در خلیج فارس
کد خبر: 4061629
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

کلید حل مشکلات پشتیبانی از ولایت است / تداوم اقتدار ندسا در خلیج فارس

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه به عنوان نماینده مردم ایران در مقابل استکبار و دشمنان فرامنطقه‌ای در خلیج فارس سر فرود نخواهیم آورد، گفت: کلید ولایت و پشتیبانی از ولایت را باید همواره در مشکلات به کار ببریم.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز، 12 خردادماه در یادواره شهدای نیروی دریایی به خصوص شهید عبدالله رودکی که این روزها مصادف با سالگرد شهادت ایشان است، در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ضمن تکریم یاد شهید رویکرد گفت: درباره این شهید هر چه گفته شود کم است اما دشمن بداند شهید رودکی زنده است.

وی با اشاره به اقدامات شهید رودکی به عنوان بنیانگذار رزم نوین در نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: اقتداری که شهید رودکی در نیروی دریایی ایجاد کرد سبب شده است که امروز در همه آب‌ها و اقیانوس‌ها اقتدار نیروی دریایی محسوس باشد. امروز اقتداری در نیروی دریایی سپاه ایجاد شده که رعب و وحشت بر دل دشمنان انداخته است‌.

تنگسیری همچنین به تحرکات دشمنان در آب‌های خلیج فارس اشاره کرد و افزود: به عنوان نماینده مردم ایران در مقابل استکبار و دشمنان فرامنطقه‌ای در خلیج فارس سر فرود نخواهیم آورد. ما از مرگ نمی‌ترسیم چون فرمانده ما شهید رودکی این ویژگی را داشت و به نیروی دریایی تسری داده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه اگر در این راه مقاومت بایستیم دشمن هیچ غلطی نمی‌کند، گفت: کلید ولایت و پشتیبانی از ولایت را باید همواره در مشکلات به کار ببریم پیامبر (ص) هم سختی زیاد کشید اما باید ایستاد و مقاومت کرد؛ ما هم تابع پیامبر(ص) هستیم و نتیجه مقاومت بدون شک پیروزی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یاد شهدا را گرامی داشت و افزود: حفظ مرزها و کیان جمهوری اسلامی همگی مرهون شهداست. حتی اگر امروز به زبان فارسی صحبت می‌کنیم و بدان افتخار می‌کنیم به دلیل جانفشانی‌های شهداست.

تنگسیری ضمن تکریم یاد شهدای مدافع حرم، شهید سلیمانی، شهدای امنیت، مدافع سلامت، سربازان گمنام امام زمان(عج) به شهادت شهید رودکی، یکی از شهدای شاخص استان فارس اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار شهید دریا و زمین و یک شهید چند وجهی بود. شهیدی که ولایت‌مدار و عاشق امام و ولی امر مسلمین بود و عشق قلبی عجیبی به اهل بیت(ع) داشت به طوری که وقتی نام فاطمه زهرا(س) برده می‌شد، تمام بدنش می‌لرزید و گریه می‌کرد؛ همچنین عاشق امام حسین(ع) بود خود را به نوکری آن حضرت می‌شناخت و به آن افتخار می‌کرد.

این مقام ارشد نظامی با بیان اینکه شهید رودکی ارادت خاصی به امامین انقلاب داشت، گفت: این شهید بزرگوار در مبارزه با گروهک منافقین در شهر شیراز  حتی وقتی برادران حزب‌الله نمی‌توانستند در شهر حاضر شوند پیشقدم بود، با اراذل و اوباش مقابله می‌کرد و روی ناموس خود و ملت حساس بود. فردی با اراده بود و وقتی یک پروژه نظامی را شروع می‌کرد از ابتدای شروع پروژه روزه می‌گرفت تا اینکه به نتیجه برسد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات شهید رودکی به خصوص در مقابله با فتنه‌گران در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی بیان کرد: شهید رودکی در فتنه ۷۸ با ماشین شخصی و امکانات خودش مبارزه با این فتنه را  فرماندهی می‌کرد. همچنین این شهید را باید پدر غواصی در کل سپاه دانست ضمن اینکه غواصی را در نیروی دریایی شروع کرد  در نیروی زمینی نیز اقدامات موثری انجام داد.

تنگسیری، شهید عبدالله رودکی را نمونه بارزی از وحدت سپاه و ارتش توصیف کرد و افزود: ایشان هیچگاه بین سپاه و ارتش فرقی قائل نبود و ارتشی و سپاهی او را دوست داشت. هرجا حاضر می‌شد جمع را صمیمی می‌کرد و خستگی را از تن ما در می‌آورد.

فرمانده ندسا با یادآوری اینکه شهید رودکی با ۲ سید بزرگ مقاومت یعنی هم سید عباس موسوی و هم سید حسن نصرالله هم عصر بود، گفت: سید حسن نصرالله عباراتی که درباره این شهید دارد همان است که درباره شهید سلیمانی می‌گوید؛ حتی شهید سلیمانی گفت شروع‌کننده کار من در مقاومت و آشنایی با سیدحسن نصرالله توسط شهید رودکی انجام شد، امروز نیز اقتداری که در دریا داریم مرهون این شهید است.

وی درایت و شجاعت را از دیگر ویژگی‌های شهید رودکی عنوان کرد و افزود: این شهید بزرگوار سلاح‌هایی که در خورعبدالله نیاز داشتیم، در شیراز تغییر داد و ما شناورهای عراقی را می‌زدیم در مین ریزی نخستین نفر شهید رودکی بود که ورود کرد. در عملیات الامیه شناسایی را شهید رودکی انجام داد، سکوی الامیه ۱۲ متر ارتفاع داشت طرحی تهیه کرد که کمتر از یک دقیقه نفرات می‌توانستند به الامیه با ۱۲ متر ارتفاع بروند.

تنگسیری به فعالیت‌های برون‌مرزی شهید رودکی هم اشاره کرد و گفت: شهید رودکی در درگیری‌های لبنان حاضر شد و مسئول عملیات دریایی سپاه بود و در درگیری‌ها و نخستین پیروزی لبنان نیز تاثیر بسزایی داشت؛ این حضور سبب شد که مورد توجه و تهدید موساد قرار بگیرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه شهید رودکی هیچگاه دست از مبارزه با دشمن بر نمی‌داشت، گفت: این شهید بزرگوار با پای گچ گرفته در عملیات شرکت می‌کرد و این چنین روحیه جهادی داشت و قاطع مقابل دشمن می‌ایستاد. ترس برای این مرد معنا نداشت. چندین بار زخمی شده بود اما همچنان با روحیه قوی و جهادی در جبهه‌ها حضور داشت.

وی شهید رودکی را یک شهید زنده توصیف کرد که با وجودی که 22 سال پیش به شهادت رسیده است اما داغ شهادتش همچنان تازه است و افزود: غیرت حاج عبدالله زبانزد بود به همه از جیب خودش پول قرض می‌داد، حاج عبدالله رودکی هیچ‌گاه اضافه کار نگرفت و هیچ وقت به وقت اداری کار نکرد بلکه شب تا روز کار می‌کرد و این را روز قیامت شهادت می‌دهم که شب و روز نداشت.

تنگسیری در پایان گفت: دشمن به صورت مستقیم حریف حاج عبدالله‌، استوار، سردار اسکندری و بسیاری دیگر از شهدا نمی‌شد و به همین دلیل به نامردی این‌ها را شهید کردند و گمان می‌کنند که ما از شهادت می‌ترسیم در حالی که شهادت آرزوی ما است.

انتهای پیام
captcha