ضرورت اجرای طرح جمع‌آوری سگ های ولگرد در البرز
کد خبر: 4058131
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

ضرورت اجرای طرح جمع‌آوری سگ های ولگرد در البرز

فرماندار فردیس خواستار اجرای طرح ساماندهی و جمع‌آوری سگ های ولگرد در تمام شهرستان‌های استان البرز شد، گفت: اهالی رسانه دستگاه‌های اجرایی را در زمینه فرهنگ‌ سازی برای مواجه با فرهنگ غلط ترویج سگ‌‌گردانی و حمایت از سگ‌های ولگرد یاری دهند.

طرح جمع‌آوری سگ های ولگرد

خداد کاشفی، فرماندار فردیس در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به برگزاری جلسه اضطراری دستگاه‌های اجرایی با محوریت ساماندهی سگ‌های ولگرد گفت: بعد از حادثه دلخراش چند روز پیش در حمله سگ‌های ولگرد به یک کودک سه ساله، فرمانداری فردیس اقدام به پیگیری هرچه سریعتر موضوع مبارزه با افزایش سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری، اداره بهداشت، محیط زیست و نیروی انتظامی از جمله اعضای شرکت‌کننده بودند، گفت: در این جلسه مقرر شد، شهرداری‌های مشکین دشت، فردیس و دهیاری فرخ‌آباد در زمینه جمع‌آوری و واگذاری این سگ‌ها به مراکز نگهداری اقدام کنند و با توجه به ظرفیت محدود مرکز نگهداری فردیس، قرار شد با مرکز کرج نیز هماهنگی‌هایی جهت ساماندهی این سگ‌ها صورت گیرد.

کاشفی با تاکید بر ضرورت هماهنگی تمام شهرهای استان برای جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد توضیح داد: در این جلسه از مرکز بهداشت و سایر نهادها خواسته شد که با تمام شهرستان‌های زیرمجموعه استان اعم از قدس، ملارد، فردیس نامه‌نگاری‌هایی صورت گیرد تا امر ساماندهی سگ‌‌های ولگرد با هماهنگی و یکپارچگی در استان اجرا شود.

فرماندار فردیس با اشاره به فعلایت برخی از مراکز غیر قانونی نگهداری سگ‌های ولگرد، گفت: در این جلسه تصمیم گرفته شد با این مراکز برخورد شده و حتی المقدور پلمب شوند و سگ‌ها به مراکز نگهداری دارای مجوز منتقل شوند.

کاشفی، اقدام برخی از افراد برای غذا دادن به سگ‌ها را عاملی برای حمله این حیوانات به مردم دانست و گفت: برخی از افراد از سر دلسوزی به این حیوانات غذا می‌دهند و این موجب توقع حیوان از همه مردم شده و در مواردی به عابران پیاده حمله می‌کنند.

وی در خصوص نقش مدیریت پسماند در جلوگیری از گسترش سگ‌های ولگرد توضیح داد: جمع‌آوری زباله‌ها از سوی مدیریت پسماند، اقدام مهم دیگری است که در زمینه کاهش سگ‌های ولگرد نقش بسزایی دارد.

این مسئول با بیان خطرات سگ‌های دارای صاحب و حمله آنها به شهروندان نیز، گفت: برای رسیدگی به وضعیت غیر قانونی سگ‌های دارای صاحب در پارک‌ها و بوستان‌ها که مانع از آرامش مردم در فضای سبز و پارک‌ها هستند، تصمیماتی با حضور دستگاه قضایی و نیروی انتظامی اتخاذ شد.

فرماندار فردیس با اشاره به گزارش‌های مردمی از آسیب‌های ناشی از افزایش سگ‌ها در شهرها، گفت : حضور سگ های ولگرد و سگ‌های زینتی دارای صاحب، همواره خطراتی در زمینه امنیتی و بهداشتی و افزایش بیماری‌های خطرناک در اثر فضولات حیوان در پی داشته که دستگاه های مربوطه و مسئول را بیش از هر زمان دیگری به پیگیری جدی این معضل ترغیب می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: اهالی رسانه دستگاه‌های اجرایی را در زمینه فرهنگ‌ سازی برای مواجه با فرهنگ غلط ترویج سگ‌‌گردانی و حمایت از سگ‌های ولگرد یاری دهند.

 

انتهای پیام
captcha