آغاز ثبت‌نام چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در البرز
کد خبر: 4056704
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱

آغاز ثبت‌نام چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف در البرز

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه البرز بیان کرد: ثبت‌نام برای حضور در چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در البرز آغاز شده است و تا ۲۱ خردادماه ادامه دارد.

حجت الاسلام احمد اشرفی رئیس اداره امور قرآنی اوقاف

حجت‌الاسلام احمد اشرفی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: ثبت‌نام برای حضور در چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن از ۲۱ اردیبهشت‌ماه آغاز شده است و به مدت یک ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان برای شرکت در این دوره از مسابقات باید از طریق سامانه www.quraniran.ir اقدام کنند، افزود: این مسابقات در ۱۲ رشته حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء(مرحله شهرستانی و استانی)، حفظ پنج جزء(مرحله شهرستانی و استانی)، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، تفسیر عمومی قرآن کریم،‌ اذان،‌ دعاخوانی، مدیحه‌سرایی، ترجمه نهج‌البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

این مسئول بیان کرد: براساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در این دوره برای اولین بار رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مدیحه‌سرایی و همخوانی در دو بخش بانوان و آقایان به مسابقات اضافه شده است.

اشرفی تصریح کرد: متقاضیان به‌طور هم‌زمان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در یکی از رشته‌های انفرادی آوایی(قرائت تحقیق و ترتیل، تمام رشته‌های حفظ، اذان و دعاخوانی) و یک رشته گروهی(مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم) اقدام کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف البرز گفت: همچنین به‌منظور ترویج معارف عمومی قرآن کریم و آشنایی با آن، تمام شرکت‌کنندگان می‌توانند علاوه بر رشته‌های فوق، در یکی از رشته‌های معارفی(تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج البلاغه، ترجمه صحیفه سجادیه) ثبت‌نام کنند.

این مسئول در پایان یادآور شد: داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران و اقامت دائم در شهرستان محل ثبت‌نام از جمله شرایط عمومی ثبت‌نام اعلام شده است.

انتهای پیام
captcha