تبدیل امامزادگان به قطب گردشگری مذهبی نیازمند تبلیغ است
کد خبر: 4052042
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

تبدیل امامزادگان به قطب گردشگری مذهبی نیازمند تبلیغ است

مدیر آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) محمدشهر گفت: تبدیل‌ شدن یک بقعه متبرکه به قطب گردشگری نیازمند دغدغه مسئولان و انجام حمایت‌ها و تبلیغات مناسب است تا مردم نسبت به وجود چنین اماکنی در سطح استان آگاهی پیدا کنند.

بقاع متبرکه

مهدی انصاری، مدیر آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) محمدشهر در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: امامزاده عبدالله(ع) از نظر جغرافیایی بر روی یک تپه بلند واقع شده که همین امر موجب دیده شدن آن می‌شود، همچنین این امامزاده بزرگ‌ترین صحن و شبستان را در سطح استان البرز دارد به همین دلیل می‌توان بر روی تبدیل آن به قطب گردشگری تمرکز کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا علی‌رغم اینکه سال‌ها بر تبدیل بقاع متبرکه تأکید شده است اما با این حال این ظرفیت همچنان مغفول مانده است، افزود: برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب گردشگری باید تبلیغات گسترده‌ای از طریق رسانه‌های مختلف از جمله شبکه‌های اجتماعی و صدا و سیما انجام بشود تا مردم از وجود چنین اماکنی مطلع شوند و استقبال کنند، اما از آنجایی که مسئولان مربوطه دغدغه این کار را ندارند همچنان این ظرفیت‌ها کم اهمیت باقی مانده است.

انصاری توضیح داد: آماده‌سازی فضای امامزاده از جمله زیباسازی داخل صحن‌ها و رواق‌ها در جهت جذابیت بیشتر حائز اهمیت است، زیرا تبدیل یک امامزاده به قطب گردشگری و فرهنگی نیازمند زیبایی‌های بصری نیز است.

وی درخصوص اقدامات امامزاده عبدالله(ع) برای نوروز سال 1401، ادامه داد: در راستای طرح آرامش بهاری در امامزاده عبدالله(ع) روزانه برنامه‌های مشخصی اجرا می‌شد؛ برپایی غرفه کودکان، پخش صوت و پوسترهایی با محتوای آیات قرآن کریم و مسائل مسافرت و گردشگری، تبلیغات در سطح منطقه، فضاسازی در حد نیاز برای حضور زائران و همچنین چیدن سفره هفت‌سین شهدایی همگی از جمله اموری بود که همزمان با آغاز سال نو انجام شد.

انتهای پیام
captcha