پاسخی به شبهه پول‌‌ گرفتن مدافعان حرم
کد خبر: 4049197
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

پاسخی به شبهه پول‌‌ گرفتن مدافعان حرم

خواهر اولین شهید مدافع حرم البرزی گفت: شایع پول گرفتن مدافعان حرم از سمت عناصر وابسته به قدرت‌های استکباری و گروه‌های تکفیری که توسط نیروهای جبهه مقاومت شکست خورده‌اند شکل گرفته است. آنها پول گرفتن مدافعان حرم و انگیزه مادی آنها را قوی جلوه می‌دهند تا اصل کار زیر سؤال برود.

شهید رضا کارگر برزی اولین شهید مدافع حرم البرز

شهید «رضا کارگربرزی» اولین شهید مدافع حرم استان البرز است. وی یکم مرداد سال 1358، در یک خانواده مذهبی و ولایتمدار در شهرستان نظرآباد متولد شد.

این شهید والامقام تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و متوسطه‌ خود را در محل زادگاهش به پایان رساند. پس از پایان دوره کارشناسی دانشگاه به‌عنوان رتبه ممتاز ورودی دانشگاه امام حسین(ع) در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شد.

وی اولین بار در دوران دانشجویی برای مقابله با تجاوز گروه‌های تکفیری و صهیونیستی به حرم آل‌ بیت و به قصد دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه اعزام شد و سرانجام در 11 مرداد سال 92 به درجه رفیع شهادت رسید. از شهيد کارگربرزی دو فرزند خردسال به نام‌های محمدمهدی و محمدحسين به يادگار باقی مانده است.

در مطلب ذیل گفت‌وگوی ایکنا از البرز با مرضیه کارگر برزگری، خواهر این شهید بزرگوار را می‌خوانیم:

ایکنا- لطفا درباره ویژگی‌ها و خصوصیات اخلاقی شهید کارگربرزی توضیح دهید.

برادرم از همان نوجوانی بسیار به دین و مذهب مقید بود و به کسب علم و دانش علاقه زیادی داشت. خواندن نماز اول وقت برایش بسیار مهم بود. به مطالعه علاقه داشت و به چند زبان زنده دنیا مسلط و همیشه در مدرسه شاگرد ممتاز بود. رضا ساده‌زیستی را دوست داشت و از همه مهمتر نسبت به بیت‌المال بسیار حساسیت نشان می‌داد. نسبت به خانواده بسیار مهربان و دلسوز بود و عاشقانه همسر و فرزندانش را دوست داشت. در محیط کار هم بنا به تعریف دوستان و همکارانش بسیار مقید بود که کارش را به بهترین شکل ممکن انجام دهد و در عرصه آموزش تبحر بالایی در انتقال دانش به شاگردانش داشت.

ایکنا- مهمترین دلیل و انگیزه شهید کارگربرزی برای حضور در جبهه‌های مقاومت اسلامی چه بود و چند بار به جبهه اعزام شدند؟

برادرم متخصص تخریب بود و برای آموزش افسران و فرماندهان سوری به سوریه اعزام می‌شد. بسياری از تجهيزات نظامی فرسوده و از كارافتاده را دوباره احيا و حتی گاهی قابليت‌‏های جديدی به آنها اضافه می‌کرد. وی در کوتاهترین زمان ممکن توانايی مهندسی معكوس تجهيزات جنگی به غنيمت گرفته شده را داشت که سردار شهید قاسم سلیمانی هم در دیداری که پس از شهادت رضا با خانواده ما داشتند به این نکته اشاره کرد. اما گذشته از تخصص و مهارت از همه مهمتر عشق به ولایت و اهل‌ بیت(ع) به خصوص حضرت زینب(س) و ولایت‌مداری نسبت به مقام معظم رهبری باعث شد که در این راه قدم بگذارد.

برادرم برای دفاع از حرم اهل‌ بیت(ع) کاملا به یقین رسیده بود. از برادرم دست‌نوشته‌ای به یادگار مانده است که گویای همین اعتقاد، ایمان و یقین اوست. در این دست‌نوشته رضا یادآور شده بود که حضرت زینب(س) در شرایط کنونی نیاز به سجاده‌نشین ندارد و مرد عمل و میدان می‌خواهد که خداوند هم توفیق داد و تا زمان شهادتش نقش مؤثری در مقابله با تکفیری‌ها برعهده داشت.

ایکنا- رابطه شهید با سردار سلیمانی چگونه بود؟

در همان روزهای اول شهادت برادرم، شهید بزرگوار، شهید سردار قاسم سلیمانی به دیدار خانواده ما آمد و فرزندان شهید را مورد لطف و محبت قرار داد. در این دیدار شهید سلیمانی از برادرم به‌عنوان یک نیروی مخلص، متعهد و کارآمد در جنگ یاد کرد.

ایکنا- گاهی درباره حقوق‌های میلیونی مدافعان حرم در بین مردم صحبت‌هایی می‌شود در این باره توضیح دهید.

این تبلیغات منفی علیه مدافعان حرم از سمت عناصر وابسته به قدرت‌های استکباری و گروه‌های تکفیری که توسط نیروهای جبهه مقاومت شکست خورده‌اند شکل گرفته است. آنها پول گرفتن مدافعان حرم و انگیزه مادی آنها را قوی جلوه می‌دهند تا اصل کار زیر سؤال برود. در حالی بارها در رسانه‌ها و فضای مجازی، تصاویری از وصیت‌نامه‌ شهدای مدافع حرم منتشر شد که اهداف و حضورشان را در جبهه‌های نبرد با تکفیری‌ها توضیح می‌داد و من به‌عنوان خواهر شهید به‌طور قطع می‌گویم که هزاران هزاران میلیارد نمی‌تواند جای خالی عزیزمان را پر کند و این فقدان نه برای ما بلکه برای همه خانواده شهدا با مادیات پر نمی‌شود.

ایکنا- به نظر شما چگونه می‌توان راه شهدا را ادامه داد و ارزش‌های آنان را به نسل جوان معرفی کرد؟

یکی از راه‌ها این است که از خانواده شهدا در مناسبت‌های مختلف دعوت شود تا سیره، روش و اهداف شهدا را به‌ویژه برای نسل جوان تبیین کنند. ارتباط مستقیم و مداوم جوانان با خانواده‌های شهدا، یادآوری خاطرات شهدا و ثبت و ضبط خاطرات آنان توسط جوانان، برپایی مسابقات کتابخوانی، ورزشی و حتی فیلمنامه‌نویسی به نام شهدا از جمله اقداماتی است که در معرفی شهدا به نسل جوانان می‌تواند اثرگذار باشد.

انتهای پیام
captcha