سومین مجمع جلسات قرآن استان تهران برگزار شد + عکس
کد خبر: 4047814
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

سومین مجمع جلسات قرآن استان تهران برگزار شد + عکس

سومین نشست ماهانه جلسات قرآنی استان تهران شب گذشته ۱۹ فروردین‌ماه با حضور قاریان بین‌المللی و ممتاز کشور در حسینیه صاحب‌الزمانی تهران برگزار شد.

به گزارش ایکنا، همزمان با ششمین شب از ماه مبارک رمضان، سومین نشست ماهانه مجمع جلسات قرآنی استان تهران، جمعه، ۱۹ فروردین‌ماه در راستای همدلی و حمایت مردمی، در قالب جلسات سه هفته یک بار با حضور جمعی از اساتید قرآنی و قاریان ممتاز و بین‌المللی قرآن برگزار شد.

این جلسه اولین جلسه سال جدید و ویژه ماه مبارک رمضان بود که ۱۹ فروردین‌ماه در حسینیه صاحب الزمانی‌ها واقع در تهران، نرسیده به تقاطع خیابان ولیعصر(عج) و خیابان مولوی از ساعت ۱۷ تا اذان مغرب برپا شد.

قرائت ابتدایی این جلسه را ابوالفضل رنجبر از استان یزد برعهده داشت. بعد از وی نیز میلاد ایزدپناهی، محمد کاظمی و مسعود سیاف‌زاده به اجرای تلاوت پرداختند. حضور امیرهادی بایرامی، حافظ نابینا از استان اردبیل بخش دیگری از این مراسم بود.

در بخش دیگری از این مراسم منصوری، مسئول دارالقرآن دانشگاه تهران پیرامون فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مردمی‌سازی و عمومیت‌بخشی به جلسات قرآن به‌خصوص در فضای دانشگاه و استفاده از ظرفیت بالای دانشجویان در این عرصه سخنانی را بیان کرد.

بعد از این سخنان وحید خزایی و حسین فردی دیگر قاریانی بودند که به اجرای تلاوت پرداختند. اجرای گروه تواشیح سبیل‌الرشاد نیز بخش دیگری از این برنامه بود.

دیگر سخنران این مراسم داود جعفری، دبیر جشنواره قرآنی فجر بود که وی طی سخنانی پیرامون جشنواره فجر ششم و لزوم همیاری و همکاری و همدلی همه اساتید و بزرگان و جامعه قرآنی حتی با عدم اشتراکات ذهنی یا سلیقه‌ای در باب نوع برگزاری جشنواره یا اصل وجود جشنواره‌های اینچنینی بیان کرد.

ابتهال‌خوانی و دعای ختم قرآن با صدای مسعود سیاح‌گرجی پایان‌بخش این جلسه قرآنی بود. در پایان این جلسه نیز تمامی حضار به سر سفر افطار حاضر شدند.

در این جلسه نیز قاریان و اساتید قرآنی ازجمله سیدمحسن و حسین موسوی‌بلده، احمد ابوالقاسمی، بهروز یاریگل، مرتضی یادگاری، مهدی نادی، مسعود سیاح‌گرجی، حسین و جعفر فردی، احمد مرادی، محمود متقی‌پناه، سیدمحمد کرمانی، مجتبی پرویزی، هادی ایزدپناهی و سایر قاریان و حافظان از نقاط مختلف تهران و استان البرز حضور پیدا کردند.

به گزارش ایکنا، نخستین و دومین مجمع جلسات قرآن استان تهران هشتم بهمن‌ماه و بیستم اسفندماه سال گذشته با حضور جمعی از اساتید قرآنی و قاریان ممتاز و بین‌المللی برگزار شد. از جمله اهداف راه‌اندازی این مجمع استفاده از ظرفیت بالقوه و بالفعل جلسات قرآن تهران در مجمع و حمایت از این ظرفیت‌ها در قالب حمایت‌های رفاهی، اجتماعی، تبلیغی و ترویجی و معرفی شاگردان و نخبگان هر جلسه به عموم مردم و سایر اساتید استان و کشور و همچنین ایجاد یکپارچگی و همدلی مضاعف بین جلسات استان در چارچوب حمایت‌های مردمی است.

انتهای پیام
captcha