برگزاری مراسم استانی روز جمهوری اسلامی در رشت
کد خبر: 4043203
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲

برگزاری مراسم استانی روز جمهوری اسلامی در رشت

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری مراسم استانی بزرگداشت یوم‌الله دوازدهم فروردین(روز جمهوری اسلامی) در صبح روز جمعه 12 فروردین 1401 با سخنرانی یکی از شخصیت‌های ملی در مصلی امام خمینی(ره) شهر رشت خبر داد.

حجت الاسلام اشجری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری امروز، 24 اسفند در نشست هماهنگی بزرگداشت یوم‌الله دوازدهم فروردین، روز جمهوری اسلامی که در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان برگزار شد، اظهار کرد: یوم‌الله دوازدهم فروردین یکی از ماندگارترین روزهای انقلاب اسلامی است زیرا در این روز بزرگ بیش از ۹۸ درصد از مردم ایران به نظام مقدس جمهوری اسلامی رای «آری» دادند.

وی با بیان اینکه یوم‌الله دوازدهم فروردین تجلی مشروعیت و تبلور مقبولیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: اگر چه حضرت امام خمینی(ره) از نتیجه همه‌پرسی 12 فروردین سال 1358 آگاه بودند اما با تدبیر خویش و برگزاری همه‌پرسی عمومی، نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای همیشه بیمه کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه یوم‌الله دوازدهم فروردین بزرگترین سند و گواهی مردمی‌بودن نظام مقدس جمهوری اسلامی است، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران برخاسته از مردم و متعلق به مردم است و آنان هستند که با انتخاب مستقیم و غیرمستقیم مسئولان، شاکله اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری، یوم‌الله دوازدهم فروردین را یکی از اعیاد بزرگ و خاطره‌انگیز انقلاب اسلامی دانست و گفت: با توجه به قرار گرفتن روز جمهوری اسلامی در ماه شعبان المعظم، برنامه‌های بزرگداشت ایام‌الله دوازدهم فروردین با صبغه شادی دوچندان همراه با ارتقاء کمی و کیفی برگزار خواهند شد.

وی از برگزاری مراسم استانی بزرگداشت یوم‌الله دوازدهم فروردین(روز جمهوری اسلامی) در صبح روز جمعه 12 فروردین 1401 با سخنرانی یکی از شخصیت‌های ملی در مصلی امام خمینی(ره) شهر رشت خبر داد و اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور سرود ملی جمهوری اسلامی راس ساعت ۱۲ ظهر روز 12 فروردین همراه با اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی از میعادگاه‌های نماز جمعه، مساجد، بقاع متبرکه، پارک‌ها و اماکن گردشگری و تفریحی پخش خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری مراسم نورافشانی در ساعت 21 پنجشنبه ۱۱ فروردین 1401 در سراسر استان گیلان، تصریح کرد: جشن‌های متعددی در شب و روز یوم‌الله ۱۲ فروردین در جای‌جای استان گیلان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری با تاکید بر اهتمام جدی شهرداری‌ها به آذین‌بندی، چراغانی، فضاسازی شهری با بهره‌گیری از استندها و بیلبوردها و همچنین نصب پرچم مقدس جمهوری اسلامی در اماکن عمومی و تیرک خیابان‌ها و بلوارها، بیان کرد: مردم وفادار به انقلاب اسلامی نیز همچون دیگر اعیاد به آذین‌بندی و فضاسازی محله‌های خود خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه ماه شعبان المعظم ماه مواسات است، ادامه داد: توزیع سبدهای معیشتی، ارائه خدمات اجتماعی رایگان و پرداختن به امور خیریه با رویکرد توجه ویژه به مناطق کمتر برخوردار و حاشیه‌نشین، پررنگ‌تر از گذشته انجام خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان بر اهمیت تولید محتوای فرهنگی و تبیینی در قالب فیلم کوتاه، عکس‌نوشته، پوستر، یادداشت و مقاله به منظور انتشار در رسانه‌ها و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: برگزاری جنگ شادی، جشنواره‌های فرهنگی، هنری و ادبی در فرهنگسراها و مجتمع‌های فرهنگی و هنری و همچنین برگزاری مسابقه بادبادک‌های منقش به پرچم مقدس جمهوری اسلامی در مراکز تفریحی و گردشگری از دیگر برنامه‌های بزرگداشت یوم‌الله دوازدهم فروردین خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری از برگزاری رژه خودرویی خانوادگی و کارناوال شادی به مناسبت روز جمهوری اسلامی خبر داد و اظهار کرد: برای اجرای سرود‌های خیابانی و نمایش و همچنین برپایی غرفه‌های فرهنگی و نمایشگاه‌های هنری برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

انتهای پیام
captcha