تشریح برنامه‌های هفته تربیت اسلامی در البرز
کد خبر: 4039152
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

تشریح برنامه‌های هفته تربیت اسلامی در البرز

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز گفت: ویژه‌برنامه‌های هفته تربیت اسلامی در بستر شاد مدارس این استان با رویکرد روشنگری آغاز شده است.

فرشته فهمیده معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، ضمن گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و فرارسیدن هشتم اسفند، سالروز تأسیس نهاد مقدس امور تربیتی، اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های هفته تربیت اسلامی در بستر شاد مدارس این استان با رویکرد روشنگری آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها با هدف بیان کارکردهای امور تربیتی در سنگر تعلیم و تربیت اجرایی می‌شود، افزود: بارگذاری پیام‌های تربیتی در قالب شعر، قرآنی، سرود، عکس‌نوشته، داستان کوتاه، قصه‌های قرآنی، روایات، کلیپ، احادیث، نقاشی و نماهنگ با موضوع امور تربیتی از جمله برنامه‌های هفته تربیت اسلامی در بستر شاد مدارس البرز است.

این مسئول، تقدیر از معاون پرورشی، مشاور، مربی و کارشناسان حوزه ستادی امور تربیتی، توزیع کمک‌های مؤمنانه، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، گلباران مزار شهدا و تجدید میثاق با امام راحل و شهدای گرانقدر و برگزاری همایش استانی بزرگداشت روز امور تربیتی را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش البرز در هفته تربیت اسلامی عنوان کرد.

فهمیده بیان کرد: امروز با توجه به تغییر سبک زندگی و حاکمیت فضای مجازی و تأثیرگذاری آن، وظیفه و رسالت دست‌اندرکاران و مربیان امور تربیتی در شرایط فعلی حساس‌تر، پیچیده‌تر و سخت‌تر شده است.

وی با اشاره به اینکه با وجود هجمه‌های فراوان، سه موضوع مباحث اعتقادی، معنویت و تربیت باید در دستور کار مشاوران، معاونین پرورشی و مربیان مدارس قرار گیرد، گفت: فلسفه وجودی امور تربیتی انسان‌سازی است. تربیت روندی است که روحیات اخلاقی می‌خواهد و اگر این نگاه حاکم باشد اقدامات خوبی انجام خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: نهاد امور تربیتی بیانگر رویکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای تربیت متوازن دانش‌آموزان از طریق شناسایی، پرورش و هدایت استعدادهای دانش‌آموزی است.

انتهای پیام
captcha