مبارزه آشکار اسرای فلسطینی تا ماه رمضان به اوج می‌رسد
کد خبر: 4036026
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
سخنگوی مؤسسه شهدای فلسطینی:

مبارزه آشکار اسرای فلسطینی تا ماه رمضان به اوج می‌رسد

سخنگوی مؤسسه شهدا و اسرای فلسطین تأکید کرد: مبارزه آشکار اسرای فلسطینی با رژیم صهیونیستی در واکنش به وضعیت متشنج داخل زندان‌ها و سرکوبگری‌های زندانبان‌ها تا ماه رمضان طبق یک برنامه تعیین شده به اوج خود خواهد رسید.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، «محمد الشقاقی» سخنگوی مؤسسه شهدا و اسرای فلسطینی «مهجة القدس» در گفت‌وگو با العهد گفت: اسرای جنبش جهاد اسلامی در داخل زندان‌ها مبارزات خود را برای رویارویی با برخوردهای خودسرانه‌ای که با آنها می‌شود، شدت بخشیدند.

الشقاقی افزود: یک سری اقدامات از روز دوشنبه، 25 بهمن در چارچوب برنامه‌ای نظام‌مند آغاز می‌شود که نخستین آن ایجاد هرج و مرج و به هم ریختن اوضاع زندان تا دست زدن به اعتصاب غذاست.

وی تأکید کرد: در صورتی که خواسته‌های کامل اسرا جامه عمل پوشانده نشود در این نبرد آشکار با رژیم صهیونیستی غیرمنتظره‌های متعددی در راه است که متعاقباً اعلام می‌شود و این اتفاقات در ماه رمضان آتی به اوج خود خواهد رسید.

او از اتحادیه اروپا و میانجی‌ها خواست مانع ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی شده و جرایم آن را در برابر چشم و گوش جهانیان برملا کنند.

این مسئول فلسطینی گفت: اوضاع در داخل زندان‌ها هر لحظه در معرض انفجار است و اسرا هرگز اجازه نمی‌دهند دستاوردهایشان در نبرد اعتصاب غذا از بین برود.

جنبش اسیر فلسطینی نیز اداره زندان‌های رژیم صهیونیتی را تهدید کرد که اقدامات جدیدی را در چارچوب نبرد شورش در مقابله با نقش مستمر حقوق اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم به‌‌کار می‌گیرد به خصوص که از زمان عملیات تونل آزادی در آگوست گذشته در زندان جلبوع فشار و آزار و اذیت‌های تحمیلی علیه زندانیان افزایش یافته است.

این جنبش افزود: در سایه بی‌تفاوتی نهادهای حقوق بشری و انسانی و ذی‌ربط در فشار بر مقامات رژیم اشغالگر برای توقف هجمه‌های آن علیه اسرای فلسطینی روزانه هزاران اسیر فلسطینی در معرض تخلفات صهیونیست‌ها هستند.

نظامیان صهیونیست در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی در مقطع اخیر با تشدید بازرسی‌های روزانه از اسرای فلسطینی و ممانعت از ملاقات آنها با خانواده‌هایشان و همچنین محروم کردن آنها از دوا و دارو به‌خصوص در شرایط شیوع کرونا در زندان‌ها و همچنین نقض حقوق اسرای زن فلسطینی عرصه را بر اسرا تنگ کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha