اتفاقات کنونی یمن جنایت جنگی علیه بشریت است
کد خبر: 4034603
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴

اتفاقات کنونی یمن جنایت جنگی علیه بشریت است

شیخ ابراهیم زکزاکی با تشبیه جنایات لیبی، عراق و سوریه به جنایات کنونی در یمن، گفت: کشورهای غربی همه چیز را نابود می‌کنند و این توطئه جدیدی است که دوباره جنگ جهانی به راه بیاندازند و این‌ها برای حفاظت از اسرائیل است.

شیخ ابراهیم زکزاکی، دبیرکل جنبش اسلامی نیجریهبه‌ گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی علمیه خراسان، همایش بین‌المللی «بررسی ابعاد تجاوز به یمن»، همزمان با تجاوز مجدد ائتلاف سعودی، به‌همت بنیاد بین‌المللی اربعین و با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) و دیگر نهادهای فرهنگی برگزار شد.

شیخ ابراهیم زکزاکی، دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه، در این همایش با تأکید بر اینکه آنچه در یمن رخ می‌دهد جنگ نیست، گفت: جنگ یعنی مبارزه نظامی بین دو نیروی نظامی، اما در یمن خصومت و دشمنی و جنایات جنگی علیه بشریت است؛ زیرا این همه بمباران هوایی و حمله علیه مردم معمولی، کشتن مردان و زنان و بچه‌ها در خانه‌هایشان، در محل کار، زندان‌ها و بیمارستان‌ها، به‌معنای جنگ نیست.

وی امارات و عربستان را نماینده ایالات متحده، بریتانیا و دیگر کشورهای غربی دانست و ابراز داشت: همه این‌ها به دنبال برگرداندن رئیس‌جمهور مخلوع به این کشور است؛ اما واقعاً نتیجه این تجارت و کشتن مردم چیست؟ اگر کسی می‌خواهد یک رئیس‌جمهور مخلوع را به کشوری باز گرداند و انتظار داشته باشد که مردان و زنان و بچه‌های آن کشور این فرد را قبول کند، با کشتن همه این‌ها شدنی است؟ آیا آن رئیس‌جمهور در این کشور کسی را ندارد که به هیچ‌کس رحم نمی‌شود؟

وی جنایات لیبی، عراق و سوریه را شبیه جنایات کنونی در یمن توصیف و تصریح کرد: کشورهای غربی همه چیز را نابود می‌کنند و این طراحی و توطئه جدیدی است تا دوباره جنگ جهانی به راه بیاندازند و این‌ها همه برای حفاظت از اسرائیل است.

شیخ زکزاکی از کشورهای مختلف خواست که به حل این موضوع کمک کنند و گفت: سکوت دنیا در برابر این فاجعه در یمن، که مردم این کشور از برق، نفت، بنزین و تجهیزات پزشکی محروم هستند معنی ندارد و همه باید به حل این مشکل کمک کنند.
وی تنها راه مردم یمن را مقاومت دانست و گفت: امیدواریم این مسئله تمام شود و پیروزی به مردم یمن برسد و نیروهای مستکبر هر چه زودتر از بین بروند.

پیروزی بسیاری از مردم منطقه با تکیه بر ایدئولوژی مقاومت

در ادامه سیدمحسن عباس، مستندسازی از کشور انگلستان در این همایش گفت: حمله عربستان با همراهی رژیم صهیونیستی علیه مردم یمن، جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود و این کشور به‌صورت نیابتی از سوی آمریکا این حملات را انجام می‌دهد.

وی درباره اتحاد و مقاومت مردم یمن اظهار کرد: یمن محوری است که با کمترین امکانات در برابر وحشی‌گری‌ها و ظلم‌های بسیاری از کشورها مقاومت می‌کند؛ بسیاری از راهپیمایی‌های معترضانه در سراسر دنیا انجام می‌شود تا نشان دهند که کشورهای بسیار قدرتمند به دنبال بی‌ثباتی در این منطقه هستند.

عباس به سیره امام خمینی(ره) در برابر استبدادهای طاغوت‌ها اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) با مقاومت خود، به یکی از بزرگترین شخصیت‌های جهان تبدیل شده و هر روز محبوب‌تر شدند؛ چنان که امروز در قلب همه یمنی‌ها زنده هستند و مقاومت یمن، به‌خاطر زنده‌ماندن یاد ایشان توانسته ایستادگی کنند، این مردم به‌دنبال آزادی از حکومتی خودکامه هستند و کماکان مقاومت برایشان واژه مقدسی است.

وی در تعریف مقاومت گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران هم به مقاومت از ابتدا اعتقاد دارند و خیلی از رهبران توانسته‌اند با این مقاومت بر خیلی از مشکلات فائق آیند؛ امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای ایدئولوژی مقدس مقاومت را زنده نگه داشتند و بسیاری از مردم منطقه با تکیه بر این ایدئولوژی توانسته‌اند پیروز باشند.

عباس با اشاره به مقاومت مجاهدان یمن اظهار داشت: مجاهدت یمن با راهنمایی‌های خیلی از رهبران دینی مانند سید حسن نصر الله و اسد در سوریه توانست مقاومتی را در برابر تجاوزگری رژیم‌های غاصب ایجاد کند.

این مستندساز از انگلستان، ایستادگی در برابر خودکامگی رژیم صهیونیستی و دولت‌های غربی را در دنیای امروز بسیار سخت ارزیابی و تصریح کرد: اتفاقات عراق، لبنان و سوریه اکنون در یمن اتفاق می‌افتد و با اتحاد و همبستگی توانستیم خیلی از نیروهای نیابتی مانند داعش را نابود کنیم و کنار بزنیم و یمنی‌ها هم بر خلاف تمام این تحریم‌هایی که اعلام می‌شود، مانند مردم مظلوم و ستم دیده فلسطین برای اقتدار خود و کشورشان می‌جنگند.

وی افزود: به فرموده آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مقاومت باید به عنوان یک سند باشد و آن‌قدر مقدس باشد که ارزش‌های آن زنده نگه داشته شود؛ همانطور که ایرانیان در وجود خود نگه داشته‌اند؛ یمنی‌ها می‌دانند که اگر تسلیم شوند دیگر نمی‌توانند از حق خود دفاع کنند؛ بنابراین نباید در مقابل عربستان و رژیم صهیونیستی تسلیم شوند.

عباس بایکوت خبری یمن را مورد اشاره قرار داد و ابراز کرد: تروریسم در یمن به بالاترین حد خود رسیده است؛ دشمن واقعی مردم یمن و متحدان آن‌ها متجاوزان هستند و سازمان ملل متحد باید جلوی این موارد را بگیرد و در مقابل این جنایات بایستد که این مقاومت را حمایت کنند.

وی تأکید کرد: البته این روحیه مقاومت مردم یمن به پیروزی آنان منجر خواهد شد؛ روحیه مردم و اعتقاد قلبی این مردم است که با شجاعت در برابر وحشی‌گری‌ها و اقدامات متجاوزانه ایستاده‌اند.

انتهای پیام
captcha